fredag 22 augusti 2008

Fjantig. Ja. OCH?!

Jag har sagt det förr: jag har inga problem med några som helst kryp.

Utom tvestjärtar.

Sitter i godan ro i fåtöljen och läser lokalbladet.

Helt slut efter en pissvecka.
Helt avslappnad.
Kommer till mittuppslaget och noterar en tvesjärt, något tilltryckt MEN VID LIV.

Jag kan säga att tidningsfan flög flera meter. Och det var mycket länge sedan jag var så nära ett diarréanfall.

Så kan någon upplysa mig om det EXAKTA existensberättigandet en tvestjärtsjävel eventuellt har?!!

Fy f-n, jag har fortfarande hjärtklappning.

7 kommentarer:

Pangbruden sa...

Hej.. jag läser din blogg av och till men är usel på att kommentera.. men nu måste jag få säga att detta inlägg var suveränt kul.. sorry jag menade inte skadeglädje utan hur du berättade om episoden:-) du skriver så himla bra! Fin helg till dig!

Monica sa...

nämen titta är det inte pangis ;)
Du skulle gilla Mona hon är urskön bor närmare vällingby än vad jag gör ;)

Men nu var inte detta min bliogg hehhe!
spindlar är nog verre tror jag är tvesjärtar men jag forstår dig äkliga är dom,men dom är snart borta når vinter kommer!!

Anonym sa...

Monica.. ta med denna välskrivande kvinna till Grimsta..plus älskade Mallanbrallan:-)

MonasUniversum sa...

Pangisbruden; TACK! Fast JAG vet vem du är, för JAG har smugit hos dig länge. Serru!

Och Monica; whatthefuck, ETT FOTO! Att du törs! Tänk om hon i Uppsala sätter sig på kvasten och jagar rätt på dig nu!

Dubbelörn sa...

Jag som nästan hånskrattat åt rädslan för tvestjärtar... Jag tar tillbaka allt!!! *böjer huvet ner i sanden, sorry, sorry, sorry*

Diskade i veckan o torkade sedan rent på bänken. Plockade bort gamla servetter o klämde väl till, utan att veta om en jädra TVESTJÄRT!!

Den satte skorpionklorna i mig o jag SKREK!!! Det kom t o m blod!!!

Aldrig mer att jag skrattar åt dig Mona... f'låååt!!!


Basmsekramen är bara din

MonasUniversum sa...

Dubbelörnen: DÄR SERU! Dom är fullkomligt livsjävlafarliga!

Karina sa...

Mona...Hjorthornssalt ska hjälpa mot Tvestjärtar har jag hört...strö utav bara den...
Snälla tala om om det fungerar..:)

Mvh Karina