lördag 23 augusti 2008

Som sagt

För en kvart sen:

Kommer ned till maken och talibanen, som sitter i soffan. Maken "kryper upp" mot mig.

Make: Vad ska vi göra idag?
Hustru: Hhm, om du vill göra mig glad så vet jag en sak du kan göra.
Make: Vadå?
Hustru: Du kan göra rent den där kastrullen du lämnade efter dig igår! (Vi äter sällan middagar tillsammans och i normala fall står det alltid en tallrik färdigfylld med mat. Dock icke igår. Och jag får tokspel när han bara lämnar allt.)
Make, skrattar: Jaha, jag trodde du menade nåt annat. Och gav mig "sängkammarblicken".

Så då undrar jag, är det det här med kvinnor från Venus och män från Mars det handlar om....

...eller har man varit tillsammans i 10 år och det är dags för lite nytändning?

Well, nu ska jag till IKEA och handla lite sittmöbler till vår monter på mässan.

1 kommentar:

Monica sa...

hahahaha säng kammar blicken hahaha ;)