torsdag 7 augusti 2008

Inte ensam

Bortsett från 10 dagar i Italien/Frankrike så har talibanen inte haft så mycket sommar. Hon har fått följa med oss till jobbet. Och det är ganska kul. De första två gångerna.

Och jag visste att dagiset (föräldrakooperativ) var öppet den här veckan. Men jag visste också att personalen, före sommaren, talade om att talibanen var mer än välkommen denna vecka men att hon i och för sig skulle vara ensam.

Så givetvis kunde jag inte vara så grym.

I måndags ringer en annan dagismamma. Hon ber mig ringa dagiset och säga att talibanen kommer torsdag/fredag.

Så att hon kan vara tillsammans med hennes barn.

Så att hon inte är ensam om att vara en sopig mamma, som tröttnat på 6 veckors ledighet.

Tror ni att jag var nödbedd?

Men, en sååå dålig mamma är jag inte för jag frågade talibanen vad hon ville. I fall hon möjligen ville leka med Axel torsdag och fredag.

Axel är för övrigt hennes "kille".

Tror ni HON var nödbedd?

Rösta på mig

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Så bra. Då fick både Taliban och mamma som dom ville. Och mamman kan gå till jobbet med gott samvete :D

Anonym sa...

Hon skulle nog gått till bagis och lekt med en kotte och en gamal glasspinne... allt för att slippa följa med mamma till tråk-kontoret en gång till. Du behöver inte ha dåligt samvete! :-)