tisdag 5 augusti 2008

Huuuga!

Jag tar påsen med de nyinköpta färgerna och skall ställa dem i den nybyggda lekstugan.

Jag är inte rädd för några djur. Utom ett. Jag kan springa en kilometer bara nån pratar om det.

Tvestjärtar.

Jag har hellre 10 spindlar i sängen, än EN tvestjärt i trädgården.

Nu har jag problem.

Jag öppnar lekstugans dörr och konstaterar att västra Stockholms Tvestjärtsförening har samlat möte där.

Bara på tröskeln noterar jag 6 stycken. Förmodligen föreningens inkastare.

Jag släpper målarfärgsburkarna och springer. Hem. 10 meter.

Talibanen kommer rusande och undrar vad som har hänt.

Jag, som ALLTID är så satans pedagogisk, tappar ansiktet helt. Och skriker: "det är fullt med tvestjärtar därborta!"

För samtidigt inser jag att om jag säger att dom finns INNE i stugan, så kommer jag skrämma upp henne, och hon kommer vägra att leka där.

Och talibanen frågar: "var då?"

"Därborta, i gräsmattan!" Ljuger jag.

"Men mamma, gå runt trädet i stället då´ra!"

Alltså. Jag hade tänkt att tillbringa många timmar i den där lekstugan för att hotta till den.

Jag undrar om vår Anticimex-försäkring täcker en lekstuga.

Eller vet du vad man gör för att få bort dom? Och se till att dom aldrig mer kommer tillbaka?

Rösta på mig

11 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Ta fram värst puffran... Och skjut dem! Mitt i hjärtat! Skoningslöst!

Så där jag!

Kör försiktigt! Och krama om "bönderna" ;-)

Pok

Mallakanhjälpadigbralla

Sofia - SofiaFj sa...

hittade detta på Anticimex hemsida:

Fukta en bit wellpapp lätt, och rulla ihop den. Placera sedan rullen på den plats där tvestjärtarna finns. Nästa morgon kan rullen förpassas till ex vis komposten, där tvestjärtarna gör nytta. Sätt gärna rullen kring brevlådans stolpe på kvällen, då befrias tidningen från besökare.

Lycka till.

Anonym sa...

Ta med dom hit - här får de vänner... en hel jäkla släkt. ;-)

Välkommen du med föresten.... jag ska be djuren hålla sig på sin kant under ditt besök.... ;-)

Suzie sa...

Jag hittade detta tvestärtsmördarrecept på en trädgårdssida. Om du törs gå så nära att du kan spruta på dem kan det ju vara något annars får du väl bussa tonåringen på dem.

Nåväl här är receptet....

Gör en blandning av vatten, grönsåpa och T-sprit. Det kan man spraya med sprayflaska direkt på blommorna dom sitter på eller direkt på dom. Dom dör på en gång om dom får det på sig. (Blomman klarar sig dock!)

Recept:

Koka upp 5 dl. vatten och häll i en 5-literskanna.
Häll i 2dl. grönsåpa.
Vänta tills det svalnat lite och häll sen i 2,5 dl. T-sprit.
Fyll sen upp hela kannan med kallt vatten.

Fyll i sprayflaska och spruta på!

Lycka till!

Dubbelörn sa...

Det bästa du kan göra är just att MÅLA!!

Alla som bor på landet (!) vet att det är just färskt virke som alla tvestjärtar gillar.

Ta din nyinförskaffade piassavakvast o sopa ut de ofarliga krypen. Piassavan är helt suverän just till detta o sedan snabbt på med färgen!!

Kom igen bruden! Du menar väl inte att jag måste komma åka härifrån i regnet för att göra en insats??!

*asg*

Kramar

Suzie sa...

Kom att tänka på att man vill ju förebygga tvestjärtar, inte hålla på att motabort eller döda dem som redan har kommit. Något som tvestjärtar tydligen inte gillar är mald vitpeppar eller kanel. Just kanel använde sig en arbetskamrat av när han ville få bort myror i sommarstugan. Han ville inte använda gift eftersom han hade en liten dotter som tultade runt huset och stoppade allt i mun. Myrorna försvann efter att han hällt kanel runt hela huset. Kanske kan vara något att hälla runt lekstugan?
Om jag vore dig skulle jag hälla ut både vitpeppar och kanel för att vara på den säkra sidan.

Lycka till!

Peter Barlach sa...

haHAHAHAHA!!!

Anonym sa...

Har hört samma story, fast med toarulle med fuktigt hushållspapper i.
Låt de jävlarna krypa in, tro att de är säkra, ta en tvåliterspåse på handen, greppa rullen, och vips! Så är de inne och du knyter en knut.
Djurvän? Nåja, be maken att snällt slänga över dom till nån (O)granne.
Kram!!

Anonym sa...

Napalm. Guds recept mot allt som är ivägen.

Anonym sa...

Ha ha ha, tvestjärtar e ju ingenting ju! Jag brukade oxå hata tvestjärtar när jag bodde i Svärje... Nu ääääälskar jag tvestjärtar!!! Varför då???? Jo, för här finns det nämligen miljontals KACKER-ÄCKEL-LACKOR!!!!! Måste också tillägga att dom är typ 5cm stora jäkla monster!!! HAJA VAD HEMSKT!!!!!!!!

/Florida-Lotta

(nu e jag inte bara en "smygläsare" längre...hi hi)

MonasUniversum sa...

Florida-Lotta: NÄMEN! Kul att se att du har krypit ur garderoben! Men, jag föredrar faktiskt kackerlackor, I'm sorry..