måndag 4 augusti 2008

Planering

Idag har jag inhandlat färg till lekstugan. Jag hade på förhand talat om för talibanen att stugan skall vara vit och grå, att detta icke var förhandlingsbart, men att hon självklart bestämmer färgerna inuti.

Hon tänkte länge. Och jag började skruva på mig. Hon är ju inte så, hmm...ja..duktig när det gäller vad som passar ihop och inte.

Sen kom det.

"Mamma, jag vill ha vita väggar och jätterött golv!"

Oh la la, inga problem! Så idag handlade vi alltså färg. Fort som f-n, innan hon ångrar sig.

Sen måste jag jaga rätt på en liten, liten kristallkrona. För som jag sa; det där ska bli Brommas hottaste lekstuga!

Men i morgon åker vi till metropolen Karlskoga på ett par dagar. För att hälsa på Jupp.

Hon ska visa mig hur det går till på landet.

Gudskelov så har hon en normal toalett.

Rösta på mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte missminner mig helt, så tror jag IKEA har en kristallkrona i barnformat

Anonym sa...

Jo, jag kom ihåg rätt... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80109831

MonasUniversum sa...

NÄÄ, jag får inte med hela länken!!

Anonym sa...

ajdå.. men gå in på IKEA:s hemsida och "barnens ikea" där väljer du belysning, så ska du allt hitta fram

Anonym sa...

Lampan heter "Minnen"

Anonym sa...

Darling. Köp en flashigare lampa på mässan! Inte IKEA! Du kan få snyggare tillsamma pris på mässan ju!!!!!

Anonym sa...

För du sa väl HOTTASTE i hela Bromma?? Like H O T !? Gnistrande som mammas juveler,,,

MonasUniversum sa...

Rosa: absolutely, jag tror till och med att några av våra närmaste grannar där har något av intresse.... När jag är färdig med den så ska jag lägga ut den här på bloggen!