onsdag 27 augusti 2008

Morgontankar

Jag tänker på en sak. Vi ställer ju ut på denna mässa två gånger om året. För present- och inredningsbranschen så är dom de viktigaste införsäljningsperioderna på hela året. Och det är alltid torsdag-söndag. Det är alltså nu alla butiker köper in allt som ska säljas i höst och under julen.

Och vi har ju gjort det här några år nu. Och det är samma sak varje, varje, varje gång:

Jag sliter som en jävla babian måndag, tisdag onsdag.

Torsdag 09.30 öppnar mässan.

Och då har mina batterier tagit slut.

Och då kopplar jag på autopiloten.

Och är så inihelvetejävlaövertrevligochtjolahoppsanvadlivetärkul-entusiastisk. (Men vissa kunder är kul att träffa!)

Sen packar man ned allt söndag kväll. Och det är då man kutar runt som dårar för att köpa saker billigt av andra utställare. Det är liksom lönen för mödan..

Måndag morgon kl 07.00 måste jag vara där för att vänta in transportföretaget för vidare transport till vårt lager.

På tisdagen lägger jag mig ned och dör.

I en dag ungefär.

Sen är det fullt ös igen.

Till vår 3:e mässa i oktober. Som är annorlunda för den är bara för er, allmänheten: Hem- och Villa. Och då ställer vi ut i egenskap av butiksägare, vårt tredje affärsområde.

Nån som är avis?

Skulle inte tro det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nope.. jag måste arbeta på mässor titt som tätt.. yrkes och utbildningsmässor samt medlemskommunernas företagsmässor. Ett slitgöra! Men visst är det kul att träffa folk

Dubbelörn sa...

Absolut inte!! Vet också precis vad det handlar om med dessa mässor...

Men en kram kan du få på vägen, men absolut inget annat *asg*

Anonym sa...

Vaddå vissa kunder??? Vad är det för fel med att få lyckan att träffa vissa UTSTÄLLARE då!?? Å en annan sak, du måste gå i mässkola hos oss. Så att du inte sliter ut dig i kvadrat och kubik.
Nu lämnar vi Byhålan! Ses imorgon!

Mvh Rosa-
tredje mässan på raken och fortfarande glad och pigg, trots mellanlandning hemma på 1½ dag där jag bodde i tvättmaskinen och faktiskt hann med att shoppa med sonen och dega på soffan och jobba så klart.

Anonym sa...

jag skulle gärna stå där och sälja ,!
//monica

MonasUniversum sa...

Pangis: mmm, det är det som är en del av belöningen: att träffa trevliga kunder.

Dubbelörnen: du får en av mig!!

Rosa: JAG SÅG NOG ATT DU HADE GÅTT! Tog en korv vid 20-tiden och sneglade in till er: tomt!! Så ja; give me a mässkurs. Men denna gång beror det på att vi är en man för kort, så jag får jobba dubbelt.

Monica: näe det skulle du inte för du skulle ha fullt upp med att gå och kolla på alla najsiga prylar, tro mig!

Isabelle sa...

Jo liite avis är jag faktiskt. Absolut inte på stressen förståss men i övrigt. Skulle gärna både sälja och köpa på mässan. Tänk vad många gånger jag tänkt "Jamen NÄSTA mässa DÅ är jag igång med min butik...." Nu vete f-n om det blir nån :)