måndag 20 december 2010

Nu jävlar brinner det i peruken: Öppet brev till Michaela Lindell på skit-Tele2

"Hej

Nu är jag så förbannad så jag vet fan inte var jag ska ta vägen.

Du sa att vi skulle få numren inkopplade inom fyra arbetsdagar. Okey, jag väntade. Sen påstår ni att jag inte har svarat i telefonen. Inte sant någonstans. Sen får jag besked om att telefonerna ska kopplas in den 20 december. Fine, jag lackar ur men accepterar. Sen ringer Relacom och ska bekräfta "inkoppling av telefon på Ekbacksvägen 2."

-Vadå "2", säger jag. Det är TRETTIOTVÅ!"

-"Jaha, här står det 2 så då måste vi låta det här gå tillbaka till Tele2."

Vad händer: jag får meddelande om att det nu skall kopplas in den 23 december!

Jag är så JÄVLA förbannad på ert skitföretag så jag kan fan inte ens andas. Ni är fullständigt inkompetenta och borde fanimej skämmas! I fredags ringer jag för att prata med en chef. Kommunikatören säger att hon ska meddela en chef. Efter en timme ringer jag tillbaka. Får samma svar.

NU RINGER JAG IDAG OCH DET FINNS INTE NOTERAT ATT JAG RINGDE I FREDAGS! VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED?

Jag kommer nu ringa er var tionde minut tills en ansvarig hör av sig.

Ni skall IDAG ordna så att Relacom kommer. IDAG!

Jävligt förbannad hälsningar

Mona"

Uppdatering: Jag ringer efter 10 minuter. En Robin Johansson upplyser mig om att mitt samtal 10 min tidigare inte finns noterat. INTE FINNS NOTERAT! (Tilläggas skall att jag är mycket trevlig när jag pratar med dom!)

27 kommentarer:

Eva sa...

Ett tips (som jag antar att du redan använt) är att INTE ringa kundservice utan att ringa direkt till huvudkontoret på 08-56264000 och be att få prata med lämplig person.

En gång för länge sen försökte jag bli kund hos Tele2 i samband med att jag flyttade företaget. Men det var stört omöjligt - vilket jag blev varse efter ca tvåtusen klartecken först. Så numera är Tele2 dödskalllemärkta för all framtid...

Lycka till!

Anonym sa...

Meeen va Faaan håller dom på med?!!! Det är så här företag blir omtyckta ...NOT
det är ju inte direkt rocketscience att skriva på ett papper en adressjävel o sen vidarebefodra det till telefoninstalleraren...eller??
Det finns inte ord för deras oseriösa arbetsmetoder...
Dags att kontakta PLUS?
Styrkekramar så du står ut ;)
Hang in there, snart är det jul o jag hoppas du får vara ledig o njuta av livets goda :)

Victoria

MonasUniversum sa...

Eva, tack. Jag ska kyssa dina fötter. Jag ringer NU!

Cecilia N sa...

Men alltså ... har inte du försökt få de där telefonerna inkopplade sen åtminstone november?
Eller var det rent av oktober?

Nä, jag minns inte och tar mig inte tiden att gå tillbaka i din blogg för att kolla.

Men andra halvan av december låter vansinnigt långt från första kontakten, som jag tycker mig minnas det.

Anonym sa...

Fan va jag håller på dig MONA:)

Anonym sa...

Det är är det värsta jag har hört talas om! Varje gång jag ser deras reklam på tv så tänker jag på dig och vill bara kasta ut tv:n! Ger dig lite energi så du orkar skälla på dem för skäll ska de ha!!!

/Ragdoll

Anonym sa...

Sluta vara trevlig.

Kundtjänstpersonal är härdad. Om du är jättetrevlig kommer de ta det som ett tecken på att du inte är så upprörd och koppla förbi någon annan istället.

Varför denna princip att hela tiden vara trevlig, vad de än gör mot dig? Låter inte sunt.

Malin sa...

Det verkar gå bra för dig det här?

Anonym sa...

Ojoj, lycka till med det där!! Hoppas Evas tips om HK funkade, annars kanske det är dax att börja ringa aftonbladet? De ÄLSKAR väl att hänga ut storbolagen, blir ju bra rubriker :0)
//M

Järnflickan sa...

Det är dags att ta den hårda tonen, de är ju totalt inkompetenta på det där företaget!

Raggoparden sa...

Hur GÅR det?

msn00b sa...

En sak som alltid funkade för riktigt förbannade kunder till Telia var när de började ringa hem till VD'n, då JÄVLAR blev det fart...

Maria sa...

Har jag missat nåt igen? fick för mig att du avslutade alla affärer med tele 2?

Hoppas allt löser sig till slut!

Ann-Marie sa...

Hur har det gått för dig??

Anonym sa...

Jobbade en gång på ett företag som hade Tele2 som leverantör. Efter 3 år med dem insåg jag att kära gamla statliga Telia må vara fyrkantigt o nån krona dyrare, men jädrar vilken service!
Vänner o bekanta som tycker att man skall byta o testa bolag hit eller dit får numera nobben. Jag har testat o jag vill inte ens minnas allt strul, eländessamtal med IDIOTER på kundtjänster.

Filippa sa...

Jag berättade för min chef att Tele2 inte var att lita på men nej, det var ju så billigt. Nu är det snart 2 veckor utan telefon för vårt Göteborgskontor. Satan vad jag längtar efter Telia.

Petra sa...

Inte för att jag tänkt byta bort våra Telia-abonnemang (trots att vi hade en hel massa strul i samband med att vi bytte till IP-telefoni, bredband och digital TV för ett drygt år sedan), men OM jag någonsin skulle tänka tanken är iaf Tele2 svartlistade för evigt. :-) På Telia får man åtminstone hjälp när de gjort fel, även om det kräver att man kopplas runt till fem olika personer innan man får prata med nån som begriper.

Anonym sa...

Minns fortfarande IDIOTEN på comhem som ansåg att jag skulle "vända på sladden" när min internetuppkoppling inte funkade. Jag frågade om han menade på fullt allvar att det skulle funka om jag drog ur sladden o vände på den. Jo sa han. det har funkat o flera fall....
Behöver jag ens berätta att det inte funkade?
De gav sig efter 2 veckors samtal o skicka dit en tekniker som upptäckte att det var nåt i källaren som inte kopplats in/ställts in rätt. Behöver jag ens förklara att det hände typ varannan månad? VARJE gång så inleddes mitt felsamtal med rådet att "vända på sladden"...
När jag flyttade bestämde jag mig för Telia på allt. Strulat en gång på 5 år, urtrevlig kundtjänst som lotsade mig rätt, fixade felet, gav mig en rabatt, utan att ens jag frågat om detta. Inte ens bad de mig vända på sladden...

Anonym sa...

Enligt min erfarenhet är Telia klart bäst, därför har vi rubbet av familjens kommunikation med yttervärlden via dem. De är inte billigast, men det struntar jag i - servicevilligheten är värd så mycket att det mer än väl uppväger merkostnaden. Har till och med fått hjälp via personligt besök av reparatör i bostaden på en lördag!

//Carina

Mr Lee sa...

Har haft Tele2 en gång och som tur var på ett nummer det inte var så nog med. Är man lagd åt S&M hållet är Tele2 helt klart rätt val!
(Jag kör 3 och är mycket nöjd)

Eva sa...

Hur har det gått idag? Fick du tag på nån?

Hoppas bara att du inte brunnit upp helt och hållet...

Smultronblomman sa...

Bara på dem!! Häng ut dem!! Skriv om dem på FB!
Fick ny "smart phone" av jobbet och nytt abonnemang på 3. Telefonen var smartare än jag så jag lyckades registrera fel e-postadress. Jag lyckades inte avaktivera den trots flera samtal till supporten. Men till sist sa jag med bestämd röst till grabben i andra änden "Nu vill jag att du tar bort den! Gör det! Ta bort den!" Och han gjorde det! Varför gjorde inte de andra det direkt trots jag bad dem?? Men jag fick hjälp och de var väldigt trevliga hela tiden! :)

Linn sa...

Jag förstår inte alls varför du fortsätter bråka med dom?? Varför flyttar du inte era abonnemang till någon annan leverantör??

MonasUniversum sa...

Linn: Jag är tvungen att vara kvar ett tag till. Vi har ett gäng nummer som är knutna till ett avtal genom ett av bolagen.

Peanut sa...

@Anonym: Jag hörde någonstans (det kan möjligen vara en vandringssägen, men den låter trolig...) att man mäter kundservicens effektivitet genom antalet samtal. Därför ger personalen ibland sådana "idiottips" som att vända på sladden, för att snabbt bli av med kunden och kunna svara på nästa samtal.
/Peanut

Anonym sa...

Jag övergav Tele2 för många år sedan (2002?)för Glocalnet då jag efter upprepade påstötningar inte kunde få någon information om när det skulle bli möjligt att få högre hastighet på adsl:et än 0,5 Mbit.

Lugnt i drygt två år tills åskan slår ner i telestationen vilket resulterar i utbytt inkråm. Efter att därefter i ett halvår tjatat på nästa telebolag, Glocalnet alltså, att de måste ha nåt fel på sin utrustning i stationen så gav jag upp och bytte till Telia. Min anslutning gick ner sig med oregelbunden regelbundenhet vilket var oerhört irriterande men Glocalnets support spädde bara på min ilska.

Det bästa var när Glocalnet äntligen skickade hem en tekniker till mig, efter(?!) det att jag sagt upp mitt avtal. Trodde de att jag skulle ångra mig? Jag fick i alla fall mina misstankar bekräftade av tekniker, D-SLAMen i stationen var felkonfigurerad. >:-)

Säga vad man vill om Felia men funkar det gör det, åtminstone hos mig.

Anonym sa...

Tele2 skall bojkottas..
Förra året påstod dem att jag avrit i Ryssland och pratt för 12000 spänn! Inte ett samtal ringt i Sverige, bara Ryssland! Kan tillägga att det var ett privat abbonnemang jag haft vilande hos dem i ett par år, sparat bara för att numret var så unikt. Inte ett samtal på 2 år, helt plötsligt är jag i Ryssland och ringer dör 12000 jävla spänn! Hade jag ringt föer 120 000 hade jag fått pröjsa också. Drev det så långt jag kunde men åkte på hela summan ändå. Skulle kunna tänka mig att jobba gratis åt deras konkurrenter för att endast baktala Tele2 på heltid.
Säg upp, gör slut! Pronto!

Over and out,
Ancan