måndag 27 december 2010

Min man ÄR felvaggad

Trogna bloggläsare vet att jag för en tid sedan köpte lite nya glasögon. Bästa barndomsvännen är ju optiker och gav mig kalaspriser när hon tog med mig till en glasögonleverantör. Eller nä, det var inga kalaspriser, det var inköpspriser. Till och med inköpspriser med rabatt.

Jag är egentligen linsbärare men har de sista åren övergått till glasögon. Detta innebär att jag således har lite problem när solen skiner. Är ljuskänslig som attan och får ont i ögonen. Jag vägrar dessutom att sätta på såna där fula clips.

Nåväl. Optikern vet ju det här och ser givetvis till att jag inhandlar ett par rejäla solglajer. Som hon gör om med slipade glas. Jag köper dom, och två par vanliga glasögon.

Och herreGUUUD vilket jävla liv i luckan det blev hemma. "Räcker det inte med ETT par glasögon och vem fan köper solglasögon mitt i vintern?! och jada jada jada.." Maken var vansinnig och tyckte jag var en slösaktig kärring. Typ. Och just det där med solglasögonen störde honom enormt.

Men visst är dom väl snygga?
Sen kommer julafton.

Och tomten.

I form av maken.

Och vad får jag av honom då?

Bland annat det här;

Är det någon därute som tror att jag lever ett lätt liv med min man?

Sulle inte tro det va.

15 kommentarer:

Sus sa...

Olala! Jag tar dem om du inte vill ha dem.

MonasUniversum sa...

Sorry honey men I love them! Måste dock ha linser på mig när jag har dom...

Singelmamman sa...

De du köpte är såååå snygga. Jag har också en kompis som är optiker... måste absolut ta med mig champagne och hälsa på henne snarast!

Mimmi sa...

Sa du inte att han brukar läsa bloggen?
Han kan ju gå tillbaka lite ibland för att friska upp minnet. ;-)

Smultronblomman sa...

Bara kul med lite valmöjligheter. Själv har jag lagt ner linsandet. Jag har solglasögon som man har utanpå glasögonen. Funkar bra för mig.

Mr Lee sa...

Helt underbart!!!

intern1n sa...

Jag ger honom med beröm godkänt. LV-brillsen är jättefina. Han har dessutom givit kvitto på att han förstått att man måste ha flera par för olika funktioner. Det var lyhört av honom!
Dessa är lämpade för linsbärare eller rättsynta. Går ej att sätta styrkeglas i.
Nu till proffsrådet: De har muttrar på glasens insida. De kommer skruva upp sig o göra glasögonen vingliga med tiden. Innan du börjar använda dem droppa en droppe klart nagelöverlack på muttrarna (ej på nässadlarnas skruvar) Kladda inte ner glasen. Voila: no hazzle med lösa skruvar/muttrar på väldigt länge...

Anonym sa...

Var det inte därför maken blev upprörd? Han hade redan köpt ett par solglasögon till dig./Liza

Cecilia N sa...

Tänker som Liza.

Anonym sa...

Gullegubbe du har ;)

Anonym sa...

ligger nåt' i det som Liza säger!/Tina

MissC sa...

Hmm.. Kan ju vara så att hans julklapp redan var fixad. Å så kommer du å har köpt ett par!! *snöpligt* ;)

pralinen sa...

superdupersnygga... glasa om även dem det fixar optikern.

Även jag är ständig glasögonbärare med tvång på solglas - inte minst i soligt vinterläge, precis lika illa som sommarsol.

mjuka händer sa...

Detta påminner mej om när jag för några år sen köpte en jacka till min man i julklapp, när vi sen var till köpcentrat så kom han på att han skulle ha ny jacka och plockade fram en jacka som var ungefär lika som den jag köpt och trots mina kommentarer om att den var ful och fel färg så köpte han den ändå. Den julen fick han 3 jackor !!!!för det kom en från jobbet också. Så kanske din man svor lika högt som jag.

Josefine sa...

Jag känner hur många som helst som har glasögon som blir till solglasögon när solen skiner på dem, det är hur fint som helst =)