onsdag 15 december 2010

På med skämsmössan

Om man vill maila mig här på bloggen så finns det en emailadress. Som jag själv har skapat. Och då kan man ju lätt tro att det är en mail som fungerar. Vilket den gör. Men det kanske inte vore för mycket begärt om blogginnehavaren själv kunde komma ihåg att emailadressen existerar och att man kanske, KANSKE, borde ha noterat inloggningsuppgifterna någonstans. Jag lyckades ta mig in för några månader sen och blev förfärad över alla emails som låg där och väntade på svar.

Och när man gör en sån upptäckt så kanske man verkligen borde ha skrivit upp kontouppgifterna, men nä, man loggar ur och glömmer bort det hela.

Alldeles nyss kom jag på vad det var och loggade in. 26 nya emails från er bloggläsare. Obesvarade naturligtvis. Och 26 personer som undrar om man är dum i huvudet på riktigt, eller om man bara låtsas.

Till er som har mailat: I´m sorry, jag är det på riktigt.

9 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Äsch, sånt händer! Jag har börjat anteckna användarnamn och lösenord i ett dokument. Inloggning till dator har jag naturligtvis på annat ställe. Fick total blackout idag och kunde inte logga in i en internetbaserad databas på jobbet idag. Fick total stresspanik och fick hjärtklappning. Skönt att du kom på inloggningsuppgifterna! <3

Kia sa...

NEJ! Du är inte dum i huvet.
Inte vad jag har märkt iaf. Jag tycker du är väldigt mycket odum just i huvet. Det har jag märkt.
Krampårej

Svedski sa...

Du skulle ju kunna vidarebefordra mejlen till en annan mejladress? Jag har fyra mejladresser, men bara ett konto att kolla:P

tigerlilja sa...

Dom kan ju ringa dig?! Nej visst nej...sorry.

Järnis sa...

Det är så mycket skojjsigare att vara det på riktigt!! =)

Miss 80's sa...

Håller med Svedski: Ta emot allt på samma ställe! Jag har Windows Live Mail och samlar flera mejladresser där.

Och du, dags att börja skriva "mejl" på svenska snart? Inte "mail" ...

GudinnanT sa...

Öh vänta nu...du har en av världens bästa mobiler..till den kan du koppla alla dina mail adresser och på så sätt aldrig behöva kolla mail på olika ställen...

Eller det kanske är för avancerat för tant...(bara för att jag jag RÅKADE kalla det för att byta linje inte byta program så kallar jag hädan efter för tant)

Mr Lee sa...

Finns det ingen Android app för detta? Jag kör Keeper på iPhonen för koder mm jag inte kan komma ihåg.

MonasUniversum sa...

Gudinnan T: fy fan vad jag ska spöa dig om du kommer på nästa bloggträff!

Miss 80´s: Här kommer det aldrig att heta mejl. Här blandar vi hej vilt!

Smultron: Jag måste skärpa mig. Jag bara måste det. Och samla allt på ett ställe.

Kia: Haha, tack!

Svedski: Jag har ju redan 3 jobbadresser och blir superstressad. Den här gmailen skapade jag bara för att...hmm, kommer inte ens ihåg..

tigerlilja: så jävla rolig man kan vara då!

Järnis: Jamen visst är det! Då har man ju alltid något att skylla på!

Mr Lee: Darling, det finns det alla gånger. Ska bara köpa mig lite tid och undersöka saken!