onsdag 1 december 2010

Ny dag, ny ork...revenge

Morsan vaknar utan dåligt samvete. Kom på att talibanen får bestämma mat tre dagar i veckan. Så därför serveras det alltid spaghetti och köttfärssås på söndagarna i det här hushållet. No nöd on henne med andra ord.

Och vad beträffar det här stora speditionsföretaget, som jag inte ska blogga om nåt mer, så kommer de få sina fiska varma. Kom ju på (tack Rosa) att jag är knuten till en organisation. Gissa om jag ska ringa dem, för jag gissar att det finns ett gäng till som är missnöjda.  Och då ska vi se vad vad speditionsföretaget, som jag inte ska blogga om mer, säger om risken att bli av med flera hundra miljoner, istället för vår sketna halva miljon.

Idag har jag boxarhandskarna på och den som står i vägen kommer önska att det vore nästa vecka.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ge dem vad de tål!

/Ragdoll

Stina sa...

Jag jobbar för ett väldigt stort, amerikanskt konsumentvaruföretag, och vi använder oss också av DHL. Vet du vad vi fick för svar från en av deras jubelåsnor när vi ringde och sökte gods som var TVÅ veckor sent pga dem? "Jaså du ringer från '-', ja då brukar det ju brådska. Enligt er.". Idioter!!!

Anonym sa...

Heja Mona!! Visa dem bara! :) Och tack för en alldeles UNDERBAR blogg!! Började läsa här på rekommendation, delvis för att du gjort en GBP, som jag också kämpar för att få... Väntat i kö 19 månader nu.. :S
Du gör min dag ljusare med härliga, roliga, intressanta inlägg! Kramar fr ett kallt Dalarna //Katja

stort och smått sa...

Heja heja! För min del får du gärna blogga mer om dem - det är underhållande att läsa hur du plattar till dem!

Anonym sa...

Ja blogga mer om DHL,så vi vet hur det går...jag är också skittrött på många företag som inte sköter sig...go girl:)

Mr Lee sa...

Kan tänka mig att maken älskar DHL. Nu får han lite lugn och ro medan du jagar DHL'S-chefer halva dagarna.

Fräsigt! sa...

DHLs fall är nära. Känner det på mig. Det har å andra sidan varit nära deras fall i åratal nu. Dom var lixom dåliga för tio år sedan också.

Anonym sa...

på dom bara, dom förtjänar att tappa kunder när dom beter sig som dom gör!
Sofi