onsdag 7 juli 2010

Gubbajävel



Är nere på vår strand. Efter en stund kommer en liten båt med 5 ungdomar och jättehögtalare. De drar upp båten på sandstranden och sätter sig och fikar. Och drar igång stereon. Jag står redo för en verbal argumentation om ljudnivån tills jag noterar att det är lagom högt. Så där småtrevligt med ljud i bakgrunden ni vet.
Det går nån halvtimme sen dyker den här självutnämnde strandpolisen upp. Han vill att dom stänger av musiken och tar bort båten från stranden. Till saken hör att gänget sitter allra längst ut på stranden, vi sitter 20 meter därifrån, och det är knappt att ens vi hör musiken. Gubbajäveln satt på andra änden och kan omöjligt ha hört något. De stänger av musiken och jag ser på mimiken att de inte tänker dra iväg med båten.  Gubben halvnöjd och går därifrån.

Efter en stund kommer han tillbaka och börjar gestikulera om båten igen.

Jag reser på mig och går fram till killarna och säger: "Hörrni killar, kan ni inte sätta på lite musik igen, det var så trevligt!" Och riktigt hör hur jag låter som en medelålders kärring.

Ena killen är på direkt och går fram mot högtalaren. Då får gubben en hjärtinfarkt och börjar gestikulera och veva med armarna: "Nej, nej, ingen musik på stranden!"

Till slut gav de upp och drog iväg med båten. Hade jag inte haft talibanen med mig, eller suttit med hennes skolfröken, så hade gubbajäveln ångrat att han klev ur sängen idag. Let me tell you.

För jag fattar inte hur man kan bli så bitter med åren. Han skulle ha behövt lite analsex, då hade han kanske varit lite mer laid back.

(Kolla in hökblicken. Han stirrar på gänget och vet f-n inte var han ska ta vägen; så upphetsad över att de inte tar båten och drar.)

9 kommentarer:

Madlar sa...

Tror det hade räckt med en hederlig missionare så gubben kunde fokusera på viktigare saker....typ det vackra vädret, trevliga ungdomar o sköna rytmer.

Marianne sa...

Jo men... Han ser ut att knipa lite för hårt med skinkorna för att det ska bli nån analsex där.

Dubbelörn sa...

Här hade jag varit med dig the whole way!!

Fy fan för suuurgubbar o kärringar.

Fast hrä hemma måste jag erkänna att det är sonen som skriker "DÄMPA!!!!"

Men så är jag inte heller som alla andra o just därför så tycker jag om dig :).

Pusspå'rej

Sandra sa...

Men fy fan vilken trist gubbe.

chihuahuakvinnan sa...

Tråkig gubbe
Men nu ska jag vara en tråkig gumma och kolla att du vet väl att man inte får lägga upp bilder på personer utan deras medgivande... var han snäll nog att ge det? :P

http://www.pul.nu/bilder.htm

MonasUniversum sa...

chihuahuakvinnan: Absolut! Dock tyckte han det var tråkigt att det inte går att identifiera honom pga solglasögonen!

Anonym sa...

Men det var väl en kåt gammal böse som egentligen ville ha ungstock, men inte visste hur han skulle agera. Hur jag vet att han är böse, ja han kör ju med speedos och det är bara böse som kör med det serru.
Fever your`s Lilljonne

Chihuahua kvinnan sa...

Ah, var det solglasögonen som gjorde det... jag fastnade mest på speedosen och hade svårt att sen nåt mer ;)

Pangbruden sa...

Kan inte slita blicken från hans badbrallor..