torsdag 8 juli 2010

Hur man tar sig till Gröna Lund utan att passera Gävle på vägen

Jag och talibanen ska åka in och möta upp några vid Gröna Lund.

Jag tänkte vara wild'n crazy och åka tunnelbana och buss in. Hela vägen. Problemet är att jag aldrig har gjort det förut. Har för mig att man kan ta en buss från city ut till Djurgården. Tror att man gjorde så när man var liten. Och det var ju typ hundra år sen.

Bäst att gå in på sl.se och skriva ut en färdbeskrivning eftersom jag tydligen är turist i min egen city-hood.

Och eftersom man inte har bil så måste man ha handväska. Herregud, jag har inte använt nån väska på ett par år. Jag bara samlar på dem.

Well, well, wish me luck säger jag bara.

9 kommentarer:

Familjen Simonsson sa...

Tips - det första du gör när du väl kommit in på Grönan - lokalisera toan!!! Och håll dig i från sockervadden!

Sus sa...

Herregud.
Jag hittar fan bättre i stan än dig.
Ta tunnelbanan till Slussen och åk Djurgårdsfärjan över. Herregud.

Chrissan sa...

Håller med Sus! Och då är jag inte ens stockholmsbo! ;)

Singel i storstan sa...

Om du ändå inte använder dina väskor kan jag låna dem under tiden. Så att de ser sådär snyggt använda ut. ;-)

Helena m. 4 sa...

Äh - åk till Gävle istället - där finns Furuvik med både djur, karuseller/åkturer och vattenland...
OCH parkeringen kostar bara 35 kr för en dag ;-)

Helena m. 4 sa...

För övrigt instämmer jag med Sus, skäms på sig Mona !
(men jag är infödd Sthlm:are)

Anonym sa...

Buss 47 mona från stationen....tom Jag klarade av att hitta diy med min familj idag som inte ens kommer från stockholm =) helt stolt är ja/ elin

MonasUniversum sa...

Ni är rumpnissar hela högen!

MonasUniversum sa...

Singel: Hahaha, bra idé!