lördag 31 juli 2010

Maken i ett nötskal



Det roligaste maken vet är att umgås. Alltså, inte med mig utan mer det här med att bjuda hem folk.  Gärna jävligt många och ofta till en följd av "oj, sa jag inte att jag bjöd dom och dom.." när jag precis ska till att laga mat.

Ikväll är det ett sånt tillfälle varför det just nu panikstädas. För givetvis har maken glömt att städerskorna är på två månaders semester och det ser förjävligt ut. Dock hinner jag bara det värsta för även om det är goda vänner så vill jag ändå att det ska se någorlunda ut här hemma.

Jag, som är en person som lätt rubbas ur balans och blir på asdåligt humör om jag inte har full  kontroll, inser att jag måste ha lite flytande sällskap, så att jag inte får ännu fler gråa hårstrån medan jag fejar. Skål, skål.

Själv står han och preppar nya grillen och tycker att livet leker.

2 kommentarer:

Elwa sa...

Skål... du tappra kvinna!

Ninna sa...

Gör du helt rätt i! Själv brukar jag skåla lite i tequila när detvankas storstädning. Blir lixom lite mer aggressiv av det, och det funkar ju fint i städsammanhang!