lördag 10 juli 2010

Att ta tillfället i akt

Igår när jag beklagade mig för maken om hur jobbigt det var att slipa trappen, som är lååångt ifrån färdigslipad, så säger han, helt klart utan att tänka sig för:

"Får jag bara jobba ett par timmar i morgon så kan jag göra vad som helst."

Honey, du behöver inte alls göra vad som helst. Du ska behöver bara slipa trappan. Färdig.

Och du, glöm inte att vi har en trappa till...ned till källaren.

Fast. När du är färdig med den första så är jag rätt säker på att du kommer be mig ringa en hantverkare om den andra. Pretty sure alltså.

1 kommentar:

Lisa sa...

Du - var lite smart här nu - sätt gubben på att slipa trappen ner till källaren (som inte syns så mkt) så när han har tröttnat så blir det den "synliga" trappen som hantverkarna (dom riktiga alltså) får fixa snygg...

Låter som ni har riktig verkstad hemma nu. ;-)