fredag 28 maj 2010

När det är kris på riktigt

De som har varit hemma hos mig och sett mig när jag sitter i min soffa med datorn och musen kan förstå vidden av min kris som just uppstått.

Jag har en mus. I´m talking datormus här nu. En mus som jag köpte för många år sen. Med trackball (kula).

Och? säger ni. Jo, men min mus är en mus som man har helt stilla, och så rör man bara på trackballen med pekfingret(eh, hur lät det där då?!).

Jag halvligger alltid i soffan. Med fötterna på bordet och datorn i knät. Och musen på ena brösten. Under hakan typ. Folk säger att det ser helt sjukt ut.

I alla fall. Jag har två såna musar och när den första gick sönder för några år sen så fick jag panik eftersom de inte längre tillverkas. Av någon outgrundlig anledning. Jag vågar nämligen påstå att jag är musexpert och den här raringen är överlägsen. Jag har dessutom gått igenom marknadens SAMTLIGA trackballs. Ingen är ens i närheten.

Nu har mus nr 2 pajat. Det skramlar i den varför jag är tämligen säker på att nån i hushållet här har tappat den i golvet.

Men eftersom samtliga misstänkta vet hur kär jag är i min mus, så skulle de hellre äta bajs än att erkänna.

Så nu måste jag använda pekplattan.

Jag hatar pekplattor.

H A T A R

3 kommentarer:

Monica sa...

hahaha det har jag sett , och jag säger skönt tänk på strålningen

Helena m. 4 sa...

Åååhh jag vet precis vad du menar. Hade en likadan på mitt förra jobb och den var underbar - även om jag inte hade samma arbetsställning som du...

Och appropå surkartarna tidigare så vet jag inte om det mildrar när du säger att du ibland slänger resterna efter ett glas - då framstår du nog bara som ohejdat dekadent i deras ögon.

Men som du säkert insett:
Mot dumhet kämpar man förgäves
(och nu menar jag dumhet i form av folk som tror de har rätt och därför alltid måste dela med sig av sin "visdom" till resten av världen för att rädda den - även om de inte har alla bakomliggande parametrar och förutsättningar)

Livet är inte lika "snällt" mot alla, du (och mannen) jobbar helt uppenbart hårt för att det ska funka för er, synd att vissa måste bli så bittra (speciellt ang. operationen och champagnen verkar det).

Din blogg är ju hälften vardag och häften glamour - varför hänga här om man inte uppskattar båda delarna ?!?

Anonym sa...

Men jag har sett trackball-möss/musar (hur skriver man egentligen när det handlar om datoriserade sådana?) Visserligen med sladd, men det borde väl finnas utan också, om det är sådana du vill ha.

Kika på butiker för ergonomiska hjälpmedel!