lördag 8 november 2008

Tonåringar och sno morsans smink.

Som en del av er vet så har jag ENORMA problem med 17-åringen och mitt smink.

Och ibland undrar jag HUR korkad en tonåring tror att en mamma är.

Jag använder i.d Bare Essentials. Ett smink i puderform.

Häromkvällen skulle jag på bio. Kommer hem efter jobbet, duschar och ska sminka mig.

Jag har glasögon/linser. Jag ser MYCKET dåligt utan dessa.

Jag tar fram mitt puderfoundation och "penslar" på.

Till och med UTAN glasögon/linser så ser jag att något är fel.

Jag ser plötsligt ut som om jag kom från västra Afrika. Eller nåt.

Till saken hör att jag gömmer mitt smink. Jag byter gömställe vartefter tonåringen hittar dem.

När jag var i USA i våras så köpte jag en väldigt mörk foundation till tonåringen, för att matcha hennes mörka solbränna.

Den är uppenbarligen borta nu när hon byter ut den burken mot min väldigt mycket ljusare variant.

Jag konfronterar henne.

Hon börjar med att neka.

Jag går fram och låter min näsa nudda hennes och hotar henne till ett liv utan smink över huvud taget.

Då erkänns det.

"Jag skulle bara låna ditt ett kort tag. Jag kan inte använda mitt, det är för mörkt och du sminkar dig ju aldrig."

Och eftersom jag känner henne så vet jag att "ett kort tag" betyder tills burken är tom.

Och dessutom så kalkylerade hon iskallt med att jag inte skulle märka något.

Är det någon som vill köpa en tonåring billigt? Hon är bra på att lag mat, det måste jag tillskriva henne.

Bajsunge.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Det där med små barn små bekymmer stora barn...mamma får bekymmer, stämmer! *ASG*
Ewa

Anonym sa...

Ja, jag skulle vilja ha en kock. Är hon bra på att städa, tvätta, stryka med ...så tror jag att jag slår till ;-)

Anonym sa...

Jag skulle vilja ha en som tvättar och vaxar bilen samt skottar snö. Kan man dressera henne till det också? ;)

(Du får ha en tävling var vecka där priset är att tonåringen kommer ut och lagar mat)

/Mr Lee

Monica sa...

JAG TAR HENNE LÅNER GÄRNE BORT MITT SMINK BARE JEG SLIPPER EN MASSE ELAKHETER FRÅN DOTTERNS VENNER!!!!

Anonym sa...

hahaha, gudars vilken underbar stjärna du har ;) Tonåringar är sååå söta ibland :)

Ha en fin kväll :) (Monica tipsade mej om dej, det var så jag hittade hit)

Karina sa...

Hehe...jag har också en...blir morrig... när jag upptäcker att mascaran fått ben ;)

Inte byta eller ?

Och vet du...hon e en jäkel på mat också...måste vara arvet från barndomen...hehe

Kram

Anonym sa...

Hehe tur att jag bara har en sambo här hemma. Risken att han skulle sno mitt smink är obefintlig. Däremot "lånar" han lite ansiktskräm ibland. Jag har sagt åt honom att köpa egen men då påstår han att män inte använder ansiktskräm. Jo tjena, jag märker det då min kräm är slut och ansiktet krackelerar av den torra kalla höstluften.

Hur är det där mineralsminket? Känns lockande att inte behöva kleta på en masssa tjock underlagskräm. Jag har rätt rödlätt hy och har väl vissa tvivel om det verkligen täcker de röda områdena? Är det nåt att ha?

Pangbruden sa...

Nope har en egen som gör samma sak.. och henne vill ni knappast ha som mellanskillnad..