torsdag 6 november 2008

Är jag helt galen, eller?

På måndag kommer vår nya soffa.

Och nu undrar jag hur stort hålet i mitt huvud är.

För maken har köpt den på egen hand.

Ett litet experiment.

För vi kan ju ALDRIG vara överens om någonting.

I synnerhet inte inredning.

Han är från landet och dessutom har han 50% finska inslag.

Det betyder att han gillar skinnsoffor och marmorbord.

Men jag vet att soffan som kommer är i tyg, beige.

Gudskelov.

Och jag vet också att den kommer från Ekerö Möbler.

På måndag vet jag om jag fortfarande är gift.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du kan vara lugn för Ekerö möbler har rätt stilrena soffor ooch de flesta modeller därifrån är fina!

Suzie sa...

vojne vojne....det blåser visst upp till storm i fina kvarteret.;-)

Monica sa...

hur fan vågar du ? Hur kommer det sig?

Den står väl på blocket på tisdag och jag tror du fortfarande är gift med han på osndag ;)
då tycker jag absolut du ska komma till papprika på mandag så är allt fixat o klart tills du kommer hem!!

Malin sa...

Håller med Monica, inte så konstigt va? Kom nu på måndag och ha lite trevligt med oss för en gångs skull!

Dubbelörn sa...

Det här var modigt!!

Skinnsoffa o marmorbord... *ASG*

Även om vi är överens här hemma så skulle inte ett soffinköp överlåtas till min kära man ;).

Väntar med spänning på fortsättningen ;)

Kram

Monica sa...

du jag tror inte det blir några problem !! han känner ju dig vet vad du vill ha ! dyrare ju bättre !

reneesfotoblogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
reneesfotoblogg sa...

Vilken metod körde du? Uttröttningsmetoden?
För det var väl till den nya lampan som soffan skulle vara? Villken metod det än var så får du gärna dela med dig hur man går till väga. Den verkar vara ganska snabb.
mvh R
PS Eller var det "sorry, ont i huvet, hela veckan"?DS

Isabelle sa...

Det var banne mig det modigaste jag hört om på länge. Jag skulle aaaldrig våga.

Anonym sa...

Har du utstått helvetesflyttar, utbrott över försvunna saker, sömn framför tv:n klockan 19.00 en fredag osv, så tror jag nög att du fortfarande är gift efter leverans av en beige soffa. Om inte annat, får ni väl ha den på något diskret ställe. Ni har ju ett stort hus! *Asg*

Ha en skön helg nu!