fredag 28 november 2008

Jag visste det.

Jag upptäckte att det ligger en däckfirma 50 meter från vårt nya kontor.

I alla år så har jag satt på vinterdäcken typ 1 okt. För att jag skiter på mig vid minsta lilla annorlunda väglag.

Och i alla år så har jag svurit när första snön har kommit....för att försvinna 2 dagar senare. Och så dröjer det 3 månader innan den riktiga snön kommer.

Så i år fattar jag ett wild'n crazy beslut: jag skiter i vinterdäcken. För snön försvinner ju.

Men när 3:e dagen infaller och det fortfarande är kaos på vägarna, så får jag panik.

Vi har tre bilar som behöver vinterdäck.

Min man är en pussy ibland.

Så VEM får BÄRA ett gäng av däcken bort till däckfirman?

Nu har alla bilar vintersulor.

MEN VAR FAN ÄR SNÖN?

Jag VISSTE det.

3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Men duuuh... Fr den 1 dec så MÅSTE du ändå ha vinterdäck på alla bilarna. Oavsett snö el inte!

Fö så säjjer laaaaaageen... ;)

Anonym sa...

Naje, inte helt så. Om det är vinterväglag så måste man ha vinterdäck 1/12, men är det inte vinterväglag så behöver man inte ha det. Vad som är vinterväglag bestämmer polisen och de brukar utgå från om det finns snö på vägrenen eller inte. Kolla på VV.se, där står allt om vinterdäckslagen.

Monica sa...

köphelårsdäck!!