tisdag 4 november 2008

Amen, varför händer det bara mig?

Har svinbråttom hela dagen. För att hinna hem och göra mig bjutifull till Tara-Christinas överraskningsfest, som jag och hennes döttrar meckat ihop.

Så när jag kommer hem för att fixa till mig, så börjar jag blöda näsblod. Det slutar efter ett tag.

Drar iväg och stannar bilen utanför bankomaten. Slår in rätt kod och får upp ett meddelande: "På uppdrag av utfärdaren så behåller vi kortet". Eller nåt sånt. Vad i helvete. Ringer till maken och skriker men han försäkrar mig om att det inte är några konstigheter.

Jag får panik. Jag MÅSTE ha kontanter. Maken ber mig komma förbi kontoret och hämta nycklarna till ena butikens kassaskåp, för han har inte heller några kontanter på sig.

Hämtar nycklarna, kommer på att jag glömt kameran. Hem och hämta, för att sen åka till butiken. När jag är hemma så öppnas dammluckan i näsan.

Jag störtblöder. Jag är stressad som satan. Jag har inte tiiiid.

Så jag trycker upp en O.B i näsan. Sladdar in till butiken.

Glömmer givetvis O.B:n och inte förrän jag är framme vid kassan, och personalen stirrar på mig, fattar jag läget.

Hur KOMMER det sig att sånt här BARA händer MIG?!

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

För att du är den supergoaste MONA som finns!!!

Kommer snart upp för att ta en fika med dig o kanske även födelsedagsbruden ;)

Ge en kram till henne fr mig!

Till dig en extrastor kram

Monica sa...

men va roligt ! Ja inte att du slog dig och blödde nesblod men att ni firade Christina vart var ni? det kanske jag kan läsa på en annan blogg;)

Men vi ses på mandag basta!!
Sen den 28 eller 29 hos majsan!! sådetså!

Anonym sa...

ALDRIG I HELA JÄVLA LIVET HAR JAG FÅTT VARA MED OM NÅGOT SOM JAG FICK IKVÄLL. Jag vill inte gå och lägga mig, jag vill spola tillbaka och vara med om allt en gång till. Kom tillbaka alla underbara vänner som kom och överraskade mig så att jag fick enj förståelse för vad dfet är att bli blåst. Lurad. FULLKOMLIGT BORTGJORD!
Du och flickorna är de som gjorde att allt blev som det blev och jag KAN FAN INTE SMÄLTA ATT JAG INTE ANAT ETT SKIT!!!! Och jag vet, jag svär lite nu men jag har fortf en puls på 280 och jag drack massor med vin för jag var så nervöäs och så började jag gråta för att allt var så såpeciellt för mig. FATTA ATT DU ÄR VÄRLDSBÄST att jag älskar dig och att jag har världen snyggaste plånbok nu. PUSS. Eller va fan. "puss"??? räcker inte. Kom hit så jag får ge dig ett fotbad, ryggmassage eller whatever. Du är värd allt. OCH TA DET LUGNT NU. Och ring mig när du vaknar.

✿Ewa sa...

Superkul kväll, superkul sällskap!!
Är öm i skrattmusklerna fortfarande *L*.

Tror att du ska passa på och få lite massage av Christina....;)

Kram

Anonym sa...

Så det kan gå ... Men tror du verkligen de observerade EXAKT vad det var du hade i näsan? Fast om de gjorde det, who cares ... egentligen!

Heja dig!

Jag blir riktigt avis när jag läser om den roliga festen! Gulligt av er att fixa det för Christina.

Kramar!

Storasyster sa...

Lite mycket att tänka på... Någon??!!! :D // Sol

Dubbelörn sa...

Gissa om man blir avis på festen....

Pernilla sa...

HA HA HA! Helt underbart.

Majsanochmalla sa...

Bra där Mona....du har ju råkoll m på vart man ska ha en OB..kramar Majsan