måndag 24 november 2008

Aldrig kasta sten..

Jag brukar ju gärna håna brudar/kärringar bakom ratten.

Idag var jag inte så kaxig.

"Glömde" bort att Stockholm befinner sig i ett fullständigt snökaos när jag var tvungen att ta min icke-vinterdäckade bil i morse. Och jag är skiträdd för halka då jag för många år sen krockade rejält.

Så imorse satt jag med nästippen i rutan och bopparna intryckta i ratten.

2 timmar senare, när jag kom tillbaka till kontoret, så var det nästan så att jag hade ett rattavtryck på bröstkorgen.

Ska aldrig mer klaga på kärringar bakom ratten.

Inte på en stund i alla fall.

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Varför har inte din chef bytt till vinterdäck på din bil?
mvh R

Anonym sa...

Hehehe! Du e rolig du...djälv tog jag tåg och buss idag och det funkade heeelt perfekt och i tid ;).
Kram
Ewa

Anonym sa...

Jag löser det där supersmidigt. I byn där jag jobbar finns en däckverkstad. Där både byter och förvarar de däck som om de aldrig gjort annat. Smärtfritt!

Jag bara står där och ler och möjligen så bränner jag av någon dum fråga. Funkar, alla däck byts och de som lagras putsas skinande rena till vårens däckbyte. Då jag nu i höstas pep lite om att det var så svårt att hålla reda på muttrarna så fixade han en fin tygpåse och så la han den i ett sidofack. Sen sa han, "Jag kommer ihåg att de ligger här så slipper du". Det är service det!

Ibland är jag så ruskigt blond och blåögd så jag nästan skäms.

Monica sa...

men va skönt att du är hemma ;)

Dubbelörn sa...

Bra kvinna reder sig själv. Har beställt vinterdäcken på nätet, levererade hem. Killen t o m lyfte dem in i bilen, sedan shwoosh till verkstan som bytte på 10 röda.

Allt detta fixades förra veckan ;).

J*la tanter vid ratten!!!

Anonym sa...

Haha, du skriver bara för underbart!

Här i Den Lilla Staden är det gångavstånd i stort sett överallt. Sade hon som inte ens har körkort.
Surt sa räven? ;-)

Skönt att du tar det lugnt och är rädd om dig. Trots att det resulterar i rattavtryck ...