torsdag 27 november 2008

Fördelar och uppenbara nackdelar in "tha hood".

Vi har ju flyttat vårt huvudkontor från Kungsholmen till de lite fisförnämare kvarteren Äppelviken i Bromma. För att komma närmare hemmet.

Vi får oerhörda mängder post, läs: fakturor, OERHÖRDA mängder.

Så vi är rätt beroende av att Posten fungerar.

Igår konstaterar vi att brevlådan varit tom i två dagar. Det har aldrig hänt förut.

Så vi ringer postkontoret.

"Amen du vet, brevbäraren är sjuk."

Alltså.

BREVBÄRAREN ÄR SJUK.

"Ja, men när tror du vi kan få vår post igen då?"

"Ahh du vet, det är ju lite svårt att svara på, och vi har problem med att hitta en vikarie."

Okey.

Brevbäraren är sjuk.

Vi kan inte betala våra fakturor.

Jag undrar hur hög min trovärdighet är när jag ringer leverantörerna.

"Ledsen, brevbärarjäveln är sjuk, så ni kan inte få några stålingar."

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Amän så är det att bo på vischan ;)

Fråga mig... *asg*

KRam

Malin sa...

Asg du kanske kan anmäla dig som frivillig. Du hittar ju så bra i området, eller hur? Så får du lite motion och dessutom betalt som lite grädde på moset!

Anonym sa...

Är det sant? Helt otroligt.
Kanske kan du anmäla dig som vikarie och samtidigt få till lite extra promenader? *Hukar mig för flygande smörgåsar.*

Anonym sa...

Låter som ni har lantbrevbärare! ;)

Monica sa...

hahaha Malin en var bra hahaha!
i med lurarna!!
Men skämt o sido eller va det heter , ÄR detr på riktigt??? hahaha det kan ju bara hända er alltså!!!!
vet inte när dom får vikari? hela sthlm är ju behov av jobb extra knäck märkligt!!

Pangbruden sa...

Med den lön som VD´n på posten har borde han allt kunna gå in och vikariera lite.. eller?

Anonym sa...

Utan post i två dagar!!!
Jag är mer eller mindre knäckt om jag kommer ner och hitar min brevlåda tom EN dag!