tisdag 11 november 2008

Mmmm.

Före; mjuuuk, gosig, sova-skönt soffa (hittade ingen bra bild på själva soffan..) Alltså, ni har väl sett Robin Hood? Föreställ er ormen som gosar in sig i vaggan vid fotänden, SÅ nice var det att sitta i vår gamla soffa..



Efter: PLANKALAINEN!



Och maken som verkligen avskyr soffkuddar, kommer strax att inse att om man över huvud taget skall sitta någorlunda okey, så måste man ha femtioelva kuddar!

Mmmm. Somliga straffar Gud med detsamma!

Bild från Ekerö Möbler/Soffa Domino fr. Eilersen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Soffor skall man provsitta OCH provligga... Låter som du behöver skicka maken på dressyrkurs.

(Snygg soffa annars, säg till om du vill rea ut den!)

/Mr Lee

Anonym sa...

Den va snygg i alla fall. Va den dyr? Ser svindyr ut!

Dubbelörn sa...

Minimalistisk var namnet, inte plankalainen... ;)

Snacka om konstrast till den andra. Vet inte vad jag ska säga... Skitsnygg på rätt plats o i rätt familj. Men hos oss, never... o ingen divandel heller ;).

En soffa ska provsittas o provliggas precis som Mr Lee redan påpekat. Har idag gjort bådadera för att finna rätt soffa till oss.

Väntar med spänning på fortsättningen :)

Kram

Monica sa...

precis den jag drömde om, skicka hit den om du inte vll ha den !!

Anonym sa...

WHAT????? Vad var det han inte fattade???? Gaddam. Den soffan är inte DU, den är JAG och Christina. Den är snygg, sure, men,,,, det är ingen Mona-soffa. Den kommer nog inte att känna sig bekväm hemma hos dig. Lite utittad. Liksom.

Anonym sa...

Missade han och provsitta soffan tro?

Anonym sa...

Men då är det ju slut på sova-framför-teven-på-fredagar!

Anonym sa...

Nu ska jag berätta som har suttit i den där gamla fåtöljen ... man får inte plats för alla kuddar!! Varje gång tar jag bort hela ryggkudden för att kunna SITTA. Inte halvligga. Och när man väl satt i den så försvann man liksom.
Jag säger bara det ... den dagen man får krämpor på allvar och gamla ben (äldre) och benskörhet och allt och sätter sig i den soffan/fåtöljen så kommer man icke upp.
Så ringer jag och stööör herrskapet mitt i ett tv-program och frågar hur den nya soffan känns.
"Inge bra, skitful tror jag, som din ungefär"
Tack söta Mona. Puss.

Ella sa...

Är den snygg åtminstone?

MonasUniversum sa...

Vänta sig lite nu här! Christina: din soffa är MJUK jämfört med den här. Det är samma stuk som din, alltså i designen. Men det är en FIIIIINsoffa. Som man kan ha på Östermalm. En sån soffa som ska vara i ett hem där inbjudna gäster går med inneskor och sitter sådär lite fiiint på kanten i soffan.

Så jag skulle hellre ha din.

Faktiskt.

Så det så!

Och maken har minne som ett stolsben. För han tyckte att den var mjuk.

Idag har jag ont i ryggen.

Maria sa...

Åh den gamla.. skicka hit den ;)
Gu va härlig den såg ut...