onsdag 12 november 2008

Basattnivet!

Det här med soffan har fått mig att fundera lite.

Både jag och maken har ett jävla humör. Och är lika bestämda.

När vi bråkar så har det ofta hetat (från hans sida): "det är bara du som bestämmer hur det ska se ut här hemma."

Nu hör ju jag till dom som anser att en man inte ska bry sig i vad det är för färg på soffkuddarna.

Så icke med min make. Han ska peta i allt.

Nåväl.

Jag är alltså den som bestämmer mest och "alltid får min vilja igenom."

Låt mig nu se;

I matsalen står ett matbord i ek och valnöt.

I vardagsrummet står ett soffbord, som jag efter TVÅ år, gav efter för.

I vardagsrummet står en tv-bänk i ek och valnöt.

I vardagsrummet står (snart stod för det får inte längre plats!) ett litet hörnbord i ek.

I vardagsrummet står numer en soffa som maken själv har köpt.

Summa summarum;

För det första så avskyr jag ek. Jag är en "vit" människa. En "Laura Ashley"-människa.

För det andra så undrar jag vem det är som bestämmer.

Så alla ni som tycker så synd om min man för att jag ofta hänger ut honom här, ja ni kanske förstår VEM ni ska lägga era sympatier på i fortsättningen!

17 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag misstänkte nog att han hade ett finger med i spelet där hemma. Det är väl därför du kan gå på honom här på bloggen *asg*.

Röstar med dig! Är definitivt ingen "ekmänniska", gillar också det vita o så kombinerat med gammalt o modernt som sticker ut.

Men ek, det är väl fegt om något. Dagens ek är som gårdagens furu ;)

Har kikat på soffor igår med en inredare o vet nu vad jag vill. Modern o tuff, med mysfaktor *asg*

Kram

Scraphönan sa...

Här hemma har maken ingen talan när dte kommer till inredningen.

HAns gamla skinsoffa sedan livet innan mig hänger kvar till utbyggnaden är klar.
Då bilr det STOR pösig ljus soffa, och vita möbler;-)

Sedan får gruffa och tycka så mycket han vill men den biten det är min, han fick välja bil där går gränsen för mig:-)
Håller på dig jag Mona.
Kramen

Anonym sa...

huh detta känner jag igen.. bor og kvar i mitt eget hus bland mina egna möbler..Vi kvinnor har en tendens att "ge efter" tyup ok då det spelar väl ingen roll.. jag är lite så.. Du har mina sympatier

Anonym sa...

Haha, bra att du ger oss insikt i de sanna föhållandena ...

Men hjälp, nu törs man ju inte bjuda hit vare sig dig eller Dubbelörnen (längre), eftersom mitt hus knappast är av det "vita" slaget. Mycket mörka möbler, blandat med antikt och loppis + vita soffor som kanske blír godkända? Himla sköna är de att sitta i i alla fall ... *Asg*

Monica sa...

jag gillar ek ifall du ska bli av med det ring när du vill det ska hämtas;)

Anonym sa...

Kom ihåg att vi halvfinnar är jäääävligt envisa!! :)
Och,,, tydligen så gillar vi ek. ;)

MonasUniversum sa...

Jag gillar vitt blandat med antika prylar!

Rosa: Tyvärr har ju returrätten för den här halvfinnen löpt ut, annars vetefan vad jag hade gjort..

Monica: du gillar ek för att du är från Norge. Så måste det vara...

Monica sa...

jaha ? så kanske det är men jag gillar det varma ! Jag kan hämta stolar o bord så snart som möjligt *asg*

Monica sa...

åååå du jag glömde jagtyckerhemsktsyndomdíg!!
jag kommer lägga mina sympatier ppå dig så klar, får alltid!
i morgon ska jag till papparia igen för att fota kommandoran ;) kommer 13 nov du??
Jag frågar om du kommer du vsrara aldrig?? 28 nov

Anonym sa...

Jag å Teenage är i Sthlm i helgen, jag är kvar till onsdag. Skavitaenfikaellernåt?

Dubbelörn sa...

Har kikat in hos vår gemensamme vän o din otroligt målande beskrivning av den gamla o nya soffan har jag liksom modifierat lite grann *asg*.

Känns som jag kan formulera mig bättre än ord som bajsChristina *liggerdubbelvikt*

Stor kram ;)

Dubbelörn sa...

Förresten Ladyn!! Vad är det för snack??!!!

Ditt hem skulle nog falla Mona i smaken. Lite vitt, lite gammalt o sedan en massa personlighet!!!

Jag trivs hos dig o då trivs även Mona hos dig, skulle nog tro att även den som av Mona kallas BajsStina också skulle gilla det hela.

Kram ;)

Dubbelörn sa...

Ett litet förtydligande av mitt egna inlägg...

Det var en soffa var modern, tuff OCH MED STOR MYSFAKTOR!!!

Känns som den där sista delen gick förlorad för dig ;) *asg*

Men du, varför inte föreslå Blocket...??!!! Kanske hamnar den på lagret den med.... *jagtrorjadööörhahahahaha*

Sorry.. harkel... Nä men den soffan blir nog bra hos er. Bara du lär dig sitta snyggt med knäna ihop o lillfingret i rätt vinkel när du dricker ditt kaffe/te/vin...

Får jag komma på visit ??? *asg*

Kram

Monica sa...

ja så klart du är bjuden ! du är JÄTTEVÄLKOMMNEN!! kommer du eller???
boka in nu och lämna bilen så du kan ta ett glas vin eller 2!!

Dubbelörn sa...

Kika in hos Ella o läs min korrigerade beskrivning av dina soffvarianter *asg*

Kram

Anonym sa...

Dubbelörnen: Svarar dig här hos kära Mona. Okej, tack, mitt hem är godkänt, vad bra! *Asg* Du är för skön. Och självklart kommer alla som gillar Lady Stalker (och vin) att trivas hemma hos mig. Var bara tvungen att återupprätta de mörka möblernas anseende ... Hahaha.

Anonym sa...

Aaaaaaah men Monaaaaa! Jobbar du eller????
Aha, du gillar inte mig bara för att jag köpte en Gucci. Men schyssta. Jag kanske shoppar LV i helgen i Sthlm ju. Fast jag är på jakt efter ett par asgrymma Gucci sneakers, som ÄVEN du skulle gilla. Trust med honey.
Fast asså. Skaru jobba hela helgen eller??? Ska vi fika eller??

Hatar du mig?????