fredag 7 november 2008

Det ska börjas i tid.

Står i duschen när talibanen kommer in. Mycket upprörd.

Hon vet inte vad bästa väninnan ska ha på sig idag. Och hon vill att de ska ha samma. Så det är katastrof.

5 minuter senare överhör jag hur hon ringer upp henne, hon bor i huset mittemot. Jag hör hur de diskuterar.

"Mamma, vi ska ha kjol, t-shirt och diadem."

I morgon ska hon ha tjejmiddag.

Jag frågar vad hon vill att jag lagar för mat.

"Du har ju sagt att jag inte får popcorn och sånt, om jag inte äter upp maten, så jag vill ha spaghetti och köttfärssås. Sen vill vi ha popcorn, chips, ostbågar och godis. Kan du och pappa vara i ett annat rum sen?"

Jag och maken är utsparkade av en 5-åring.

Är det inte lite tidigt?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma upp idagen? ;)

Mr Lee

Isabelle sa...

Jo det är lite tidigt.
För vanliga barn vill säga.
Men är man prinsessan Taliban så ska man självklart få vara i fred på sin tjejmiddag :)
Hon är så underbar!

Pangbruden sa...

Det ska börjas i tid... :-)

Anonym sa...

Haha jag trodde du beskrev en tonåring..En femåring som är så bestämd, oj oj oj..En utmaning! :)

Kolla gärna in på min blogg, säljer allt från kläder, skor och väskor till prylar!

http://caipirinhacupcakes.blogg.se

Anonym sa...

hahaha va gulligt kanske kommer killar som smyger i buskarna ;)

Monica

Suzie sa...

Vad är det dom säger nu igen.... äpplet faller inte långt ifrån trä´t.

Jag älskar din lilla Taliban och alla hennes små egenheter. Hon har väl en bra kvinnlig förebild som har lärt henne att ge tydliga instruktioner och peka med hela handen för att få sin vilja igenom.
Hon kommer att gå långt här i livet!

Ulrika sa...

Mmmm ... och inte blir det bättre kan jag lova. Min 12-åring tror att hon är 15. Minst.

Dubbelörn sa...

Den här Talibanen är bara The One and Best!!!

Självklar ska man ha ordning på sina föräldrar ;)

KRam

Pernilla sa...

My god! Min ligger ljusår efter! Men hon har ju en storasyster som hon säkert har snappat ett och annat från.

Och så är du utmanad i min husbyggarblogg. Kika in!

Familjen Norén sa...

Min två och 4 månaders Ida slängde igen sin dörr igår...

kan ju bli roligt framöver..