måndag 10 november 2008

Hoppsan

Går in på mitt konto igår kväll och noterar att en större summa pengar är draget från mitt konto av ett försäkringsbolag.

För ca 1 år sen så blev jag uppringd av dessa och eftersom jag är en sucker som går på allt, så sa jag ja. De informerade mig om att jag, när papperen kommer, hade ett antal ångerveckor.

Så jag ångrade mig inom föreskriven tid. Jag ringde, och de sa att jag kunde bortse från allt.

Frid och fröjd.

Så upptäcker jag att de har dragit stålar i alla fall.

Jag ska ha mens.

Det brann i peruken.

Så jag, som i normala fall är mycket väluppfostrad (faktiskt!) och alltid supertrevlig, skrev ett mail där jag i stort sett hotade dom till livet och att "....drar det här till högsta instans"... och "är fly jävla förbannnad....Och så vidare.

Efteråt kunde jag knappt andas. För jag visste att maken skulle få tokspel på mig och mina impulsköp.

Han kom ned och jag förklarar situationen. Han tittar på kontot, och säger;

"Men Mona (som han alltid säger när jag har gjort nåt korkat), men Mona; jag har ju betalt en räkning från ditt konto!"

Jag hade råkat förväxlat namnet.

Känns som om jag måste maila en ursäkt.

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vet du va? Jag gillar dig...

Finns inget bättre en grå måndag än att kika in hos dig o få sig ett gott skratt :)

Puss... vännen ;)

reneesfotoblogg sa...

Är du möjligen skytte?
mvh R

Peter Barlach sa...

Som sagt. Hoppsan.

Anonym sa...

Hahahaha .... Så var dagens garv fixat!

Skönt att du fick ur dig lite av pms-ilskan, så då kanske maken går säker resten av dagen? ;-)

Kramar!

Anonym sa...

Haha
Tack för dagens härligaste skratt =)
Du är obetalbar^^

Anonym sa...

Haha, du gör mitt liv lättare. =)

Började läsa dig för rätt länge (då kunde man inte kommentera dock) men sen låste du bloggen. Hittade tillbaka för en vecka sedan då jag prövade googla din blogg, ifallatt ;)

Anonym sa...

hahaha...
Nääää, vad jobbigt!! XD

Monica sa...

mohahahahaha vilken bra start hehehe idag kommer soffan ses vi sen?

Anonym sa...

opps, tokigt!

Monica sa...

saknade dig! vi satt där till 21, jag ska dit på torsdag igen ska fota kommandoran! ska du dit?
kommer du den 28 hem till majsan?