måndag 17 november 2008

En vecka.

Mmm.

Efter en vecka står jag inte längre ut.

Jag har ont i hela kroppen.

Och det hjälper inte ett skit att jag har en fet rumpa.

På egen hand, helt oförklarligt var styrkan kom ifrån, så har jag förpassat den nya soffajäveln till ena hörnet av vardagsrummet.

Och jag skiter högaktningsfullt i hur snygg den är, hur "rätt" den är, hur flashigt det är att den kommer från Ekerö Möbler.

Nu står min härliga, saggiga, amerikanska gamla soffa på sin vanliga plats.

Snart kommer maken hem.

Ska bli intressant och se vad hans lösning på problemet är. För man kan inte lämna tillbaka den.

Hela den här soffhistorien blir till fördel för mig.

För nästa gång vi ska handla soffa och han så mycket som ens öppnar munnen, så kommer jag; "bapapa, inte ett ljud, nu är det MIN tur!"

10 kommentarer:

✿Ewa sa...

*garvar*

Pangbruden sa...

Inte lämna tillbaks den?? gäller inte kosumentköpslagen för soffor??

Anonym sa...

Du och Talibanen mot mannen = 2 mot 1

Monica sa...

hahaha fortsättning följer alltså? jag kan lätt hämta den ;)

Dubbelörn sa...

Shit det här är ju bättre än tv en måndagskväll...

Väntar med spänning på fortsättningen ;)

KRam

Anonym sa...

Vad spännande ... Men har ni inget extra tv-rum den kan stå i? Har ju fattat det som att ni har ett stort hus. Då kan maken sitta där och se fredags-tv, så somnar han garanterat inte eftersom soffan är så obekväm! (Fasen vad jag har hakat upp mig på det där med soffsovande?! ;-))

Återkom med rapport i morgon ...

Anonym sa...

Jag tror bestämt att soffan skulle passa finfint på altanen. Specialsy ett regnskydd till den i stil med sånt man har till barnvagnar och förpasssa maken/chefen dit ut! ;-)

MonasUniversum sa...

Pangbruden: nä, den lagen gäller inte oss då vi, ehh, MAKEN köpt den till specialpris av en kompis som jobbar på Ekerö Möbler...

Ladyn: mmm, vi har stort hus men det är fullt överallt.

Jupp: vet du, det var EXAKT vad maken föreslog. Att vi skulle bygga in altanen och ställa ut den gamla soffan där.

In your dreams. Sa jag.

Anonym sa...

Nå, har du satt pris på den?

Mr Lee

Monica sa...

hur går det lever du ??