torsdag 27 november 2008

Hur man kommer ned på jorden igen.

Jag förstår inte.

Denna vecka har gått i Rix FM:s tecken.

Någon tipsar mig om att jag har blivit delfinalist och vunnit nåt trådlöst bredband. Jag rusar in på hemsidan och, jovisst, jag ser mitt namn.

Besökarantalet skjuter i höjden, nästan tusen besökare mer än vanligt.

Jag somnar med ett leende på läpparna och tror att jag är världsabra och nu jävlar ska det bli åka av. Tror visst jag säger upp mig också.

Nästa dag börjar jag knata runt på en massa finalisters bloggar. Jag noterar att SAMTLIGA blivit uppringa av RIX FM.

Men inte jag.

Alltså.

Nu har jag konstaterat följande:

1) Av alla dom tusen extra som var här inne och kikade lyckades jag behålla typ 100. Alltså var jag inte så jävla världsabra. Good to know liksom.

2) INGEN har ringt mig. Det måste ha blivit något tekniskt fel, eller så ångrade dom sig vid närmare undersökning och hoppas att jag inte skulle märka om de tar bort mig från finalist-listan.

Eller så har jag drömt alltihopa.

Nåja. Nu går vi vidare och skiter i det här.

Ska börja med en kurs i ödmjukhet tror jag visst.

15 kommentarer:

Malin sa...

JAG tycker i all fall att du är världsbäst!

Anonym sa...

Var inte lessen, jag stannar här.
Nä, det är inte ett hot... ;)

Dubbelörn sa...

Det finns dom som fastnar för det simpla o uppseendeväckande. Som Schulmans el Katrin...

Men så finns det sådana som din, kvalitet, helt utan illvilja och med en härlig vardagshumor!!

Du är bara helt bäst!!!

*Stammisen*

Monica sa...

jag med jag går ingestans och inte har jag röstat på dom andra heller så det så!
Men vi kan maila rix och fråga varför jag kan skicka ditt mobilnummer till TITTI eller GERT

annannadesign sa...

Fattar ingenting! I går tyckte jag att det stod "Veckans finalister", men i dag står det "Dagens finalister". Vet de själva vad de håller på med?

Melkers Mamma sa...

Jag lade min röst på dig - tycker bloggen är trevlig och rolig att läsa! /Jennie

Anonym sa...

Men de kanske helt enkelt inte har dina kontaktuppgifter? Jag stod i givakt vid radion i morse klockan 08.20 då de skulle ringa upp en "delfinalist". Trodde solklart att det var du?!

Don't give up yet! Vi är många som tror på dig. Och du är världsabäst.

Anonym sa...

Jag läser vidare!
Det är alltid kul när man hittar en ny blogg att läsa.
Själv är jag sur då jag inte kan blogga just nu eftersom Metrobloggen strular...

Anonym sa...

Jag stannar kvar. Fast å andra sidan var jag ingen av tusen extra utan har ju hängt fast ett bra tag nu... Ha en trevlig fredag!

Anonym sa...

Hm, de har nog gjort fel... för det finns väl inte någon som har en roligare och bättre blogg än du Mona?? *chockad*

Lee

Anonym sa...

Vi som har läst ett tag Mona kommer garanterat stanna kvar och fortsätta läsa, Rix FM tävling eller ej.

Du bjuder ständigt på dig själv och ger upphov till många skratt på denna sidan tangetbordet iaf. :)

Pangbruden sa...

du får börja blogga om mode, stureplan och sånt skit i stället om du vill behålla tusen besökare..eller så får du fortsätta i samma roliga härliga stil och behålla osss trogna smart kloka läsare. vi som har vett att fatta hur en bra blogg ska se ut!

Anonym sa...

Kanonbra sagt, Pangbruden!

MonasUniversum sa...

Ni är så snälla, och Pangbruden; du sammanfattar det helt perfekt!

Anonym sa...

För oss finns det bara en blogg och en vinnare, det vet du!

(Som om RixFM och Gert haft rätt tidigare?)