torsdag 23 oktober 2008

Kundservice?

Vi har alla våra företagsabonnemang på Tele2.

Vi har flyttat kontoret.

Vi behöver ett gäng fler telefonjack i nya lokalen.

Tele2 säger: "Ni måste vända er till Telia. Det är deras nät."

Telia säger: "Nä, vi kan inte göra något, ni har ju valt en annan operatör än oss."

Summa summarum: Jag måste lägga över alla abonnemang på Telia. De kommer och fixar. Jag lägger tillbaka abonnemangen på Tele2.

Vem skjuter man?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... ingen. Jag jobbar ju inom koncernen men kan inte nåt om det. Men det känns inte rätt... Kan kolla på jobbet....

Anonym sa...

Inte budbäraren iaf ;) men det låter helt snurrigt och helt åt skogen fel. Men detta är väl så typiskt avreglering och allt

Anonym sa...

Tyvarr ar det sa..... Tele2 gor det inte.... for da far VI betala for arbetet, och det vill vi inte, allta sager vi att vi inte kan, bara Telia... och de vill ju inte hjalpa till..... DUH.... Sa... Sorry, det enda du kan gora ar att gora som du tankt. Men KRAV att du inte ska betala uppsagningsavgift, och att du ska kompenseras av oss for uppsagningsavgiften du tvingas tilll hos Telia oxa!

Jo, det kan vi. Men fragan ar om vi vill??? :-) Lycka till!

Fröken Lur sa...

Hej,
Det finns lösningar men det blir lite mycket att skriva här. Dessutom behöver jag lite mer information för att kunna hjälpa dig.

Att hitta lösningar för ditt "problem" är mer eller mindre mitt jobb. Hör av dig till mig på mail så ska jag säkert kunna hitta en lösning på ett eller annat sätt.

Pangbruden sa...

Min exman.. han jobbar där..på telia alltså