onsdag 8 oktober 2008

Tradera

Talibanen har ett gosedjur sedan hon var 2 månader.

En kossa. Som är en HAN och heter Joppe.

Joppe är med överallt.

Och är rätt urtvättad.

Jag och maken är livrädd att Joppe ska dö, eller försvinna på något sätt.

Så jag kontaktade leverantören, Teddykompaniet (som för övrigt är den bästa leverantören av gosedjur) men Joppe hade för länge sedan blivit ersatt i sortimentet.

Häromdagen fick jag ett hett tips. En så gott som ny Joppe låg på Tradera.

65 kr senare var han min.

En dag ringer det på dörren. Vi tvingar Talibanen att öppna. Där sitter den nya kompisen ensam på trappen med en lapp: Hej, jag heter Tradera och undrar om jag kan få bo med dig och Joppe?

Talibanen var överlycklig.

Maken mumlar nåt om att det kanske var hennes döda farfar i himlen som hade kastat ned Tradera. Och det köpte hon med hull och hår.

Det stora frågetecknet var i stället hur i hela friden det kunde ringa på dörren för "Tradera kan ju inte röra på sig mamma!"

8 kommentarer:

Laila sa...

Hon är för klok för sin ålder! ;-)

Dubbelörn sa...

Hon är så klok men föräldrarna är verkligen också så fyndiga ;).

Kram

reneesfotoblogg sa...

Man får vara smart-(are) som förälder. Påminner mig om när jag gjorde ungefär samma sak med en död och en levande undulat, i tidernas begynnelse när huliganen var sju. Tror jag ska blogga om det, faktiskt.
mvh R

Unknown sa...

*garvar läppen av sig*
Hon är helt underbar din lilla Taliban!

Fantastiskt bra namn var det också, nästa gosedjur kanske kan heta Blocket *hahaha*

Monica sa...

hahaha vilken tur att Tradera finns kanske du kan lägga ut kvack kvacken där ocksÅ???

Anonym sa...

Haha! Fyndigt värre.

Ni har möjligen inte sett barnprogrammet: "Rädda Joppe, död eller levande!" ?

anne sa...

Men inte lär Tradera kunna ersätta Joppe? Vår dotter hade en "gos", allt eftersom tiden gick, blev gos tunnare och tunnare, den föll i sina beståndsdelar till slut och försvann. Den andra "gosen" var aldrig god nog, det var ju inte den riktiga ju!

Anonym sa...

HAHAHA,MONA DÅ!
Ingen kan ersätta Joppe, även om Tradera blev dumpad från himmelen från sin döde farfar!

Ni är för roliga kära extrafamilj - och ack så kloka! Saknar er