fredag 3 oktober 2008

Jag fick ett mail.

Alldeles nyss dimper det ned ett mail.

Två brudar utger sig (med en hotmail-adress!) för Länskriminalens räkning göra en undersökning avseende våra kameror i våra butiker.

De vill veta modell på kamera, hur länge vi sparar info, vilka rutiner vi har för rån, etc etc.

Mitt svar:

"Vår säkerhetsansvarige är utomlands och kommer inte hem förrän i december. Jag kan därför inte ge er någon annan information än att kamerorna kopplade till Securitas, som alltså ser allt i realtid, och de kontaktar polisen vid eventuellt rån. Utöver det så har personalen dolda överfallslarm på sig."

Tror dom att jag är född igår, eller?!

Jälva puckon.

9 kommentarer:

Monica sa...

tur att du har svar på tal ;) är ju inte svårt att kolla Ip nummret omnu nått ska skulle hända spara mailet för gudsskuld!!
Kram är ni inte ute och käkar ? klockan är snart 19,00 snart dax för maken att nanna ;)

Anonym sa...

Skicka det vidare till FRA så får de göra lite nytta. ;)

Anonym sa...

Tyvärr så är inte sista idioterna födda så det finns dom som går på sånt.. tyvärr

Men du gav dom härligt svar på tal!!

Pangbruden sa...

Bra svarat.. men som Monica säger, spara mailet.

Monica sa...

du hälsa maken eller han läser väl själv hahaha att jag tror inte han är en id*ot ! du skriver ju bara roligt!
Tycker du ska be maken börja kommentera eller skriva sin versjon hehehe det vore jäkligt kul;)

Isabelle sa...

Skitbra svar!
Dom visste minsann inte vem dom gav sig på :)

Anonym sa...

Hmmm... Kom att tänka på en sak, har du inte kvar Säääääpo kopisen i huset? Han kan väl behöva lite kvällspyssel medans maken och du bloggar.

Karina sa...

och hur seriös är en hotmail-adress i det sammanhanget...inte alls ;)

Kram på dig Mona
Jag följer dig och din blogg även om jag inte alltid skriver

Hoppas din sjukdom inte blir värre

Kram din gamle trogne klassis :)

Anonym sa...

Vilka fräckisar alltså! Jag rekomenderar dig att vända dig till 11414 för att få ett underättelseuppslag skrivet. Alltså inte en regelrätt polisanmälan men ett tips. Det lutar ju åt förberedelse för snatteri/stöld...eller gubevars rån!