torsdag 30 oktober 2008

Jag ska inte vara i närheten av kunder just nu...

Jag och den kvinnliga kollegan har det senaste halvåret inte gjort annat än rensat lager, flyttat prylar, fixat mässor, burit, burit och åter burit.

Och just nu tömmer vi alltså vårt kontor. Och vår ena inredningsbutik. Vi sliter som babianer.

Igår kläcker min not så smarta make ur sig: "Vi kanske skulle ragga tag i ett par polacker."

Kollegan svarar raskt: "Ehh, jag trodde det var det du hade gjort." Och syftade på mig och henne.

Så nu går vi runt och kallar oss själva för Krystyna och Elsapeta. Eller vad de nu brukar heta.

Hur som helst. Vi är rätt trötta. Rätt utslitna.

Idag står jag i butiken som ska stängas. Jag packar saker på kontoret när den anställde kommer in och frågar ifrån vilket företag vi köpt in en vara, och ifrån vilket land varan kommer ifrån.

Jag svarar.

När hon för 4:e gången kommer in för samma kunds räkning så får jag nog.

Jag går ut i butiken och säger: "ÄR DET NÅGOT SPECIELLT LAND DU INTE VILL ATT VARAN SKA KOMMA IFRÅN SÅ KAN DU KANSKE SÄGA DET SÅ KAN JAG TALA OM FÖR DIG OM VI HAR NÅGOT DÄRIFRÅN!" Trevligt, men bestämt.

Kunden: "Va? Åh. Ehh. Näe, jag är bara intresserad."

Gud så välkommen hon måste ha känt sig.

Själv kände jag bara: för helvete kärring, det är halva priset på allt så skit i var det kommer ifrån.

Jag klev tillbaka in på kontoret, där maken kissar på sig av garv.

"Snacka om dish, dish."

Mmm. Men jag BRUKAR vara aptrevlig.

Basattnivet.

13 kommentarer:

Isabelle sa...

Gud vad jag skulle vilja besöka er butik och spela en skitirriterande kund bara för att få nöjet att möta den bitchiga säljaren Mona *L*

Anonym sa...

HAHAHA VA KUL NU FICK JAG SKRATTA LITE I ALLT SKIT;) FASEN MONA SÄG INTE ATT DU HAR HAFT REA PÅ DEN STOOOORA VITA LJUSSTAKEN?? JAG HAR INTE PLATS ,MEN JAG BARA UNDRAR :)
MONICA

MonasUniversum sa...

Du är välkommen bruden!

Monica: du, de gick som smör i solsken efter det att den syntes hos Efter 10 med Malou....

Och en av dom var min. Som stod där i väntan på att jag skulle fundera klart på var jag skulle ha den...

Anonym sa...

du fick kataryna rätt, men det andra namnet stavas elzbieta.
men man kan inte hålla reda på allt Mona.
hahaha.
verkar som om du har fullt upp, du borde softa mer.

Dubbelörn sa...

Shit om jag ändå inte skulle hinna förbi er bara för att vara den där kunden som aldrig ger dig *asg*....


Vem vet, jag kanske dyker upp där imorgon... Jag vet ju vars er brevlåda bor...

Kram

Dubbelörn sa...

Hälsn Elzbieta

*ligger dubbelvikt av skratt*

Herr o fru Lundin sa...

Shit, nu missade jag möjligheten att dra i väg lönen på reaprylar den här månaden - för jag vet inte vart den jävla butiken som du just nu rear ut finns!!! Lite ledtrådar tack....

Anonym sa...

f*n varför sa du inget bajsapa//Monica

Pangbruden sa...

Så döär drömmer nog alla om att få svara iblan.. Underbart!!!

Anonym sa...

Haha, dags att tillämpa lite Mystery Shopping, tror jag!
Vi har ju fortfarande inte setts IRL, och jag är bra på att förställa mig.

/Ladiana Stalkerina

Anonym sa...

Vad är det för butik som har rea?? Var ligger den? *vill shoppa loss ju*

Lee

Anonym sa...

Men RING MIG för H.

MonasUniversum sa...

Upplandsgatan 24...