fredag 24 oktober 2008

Att inte vara tydlig med ett barn.

Häromdagen kom talibanen hem och berättade stora nyheter.

Hon skulle nämligen åka till Mallis.

"För Erik sa att jag fick följa med honom. Och det var okey för hans pappa också! Får jag det?"

"Jamen vi då, får inte vi följa med?!" Sa jag.

"Jo, Eriks pappa sa att det gick bra."

Jag och maken skrattade lite så där. Ja ni vet: Ha ha, du är ju för söt.

Ungefär.

Och släppte det hela.

Idag när jag kommer till dagis så ser hon mig på mycket långt håll. Hon släppte det hon höll på med och jag såg henne komma rusandes, med Erik i hälarna.

Hon var helt exalterad.

"Mamma, maaaaaaamma, vi måste skynda oss hem och packa!"

"Ehh, va?"

"Jamen jag ska ju följa med Erik till Mallis!"

"Ja, och ni får inte glömma passet!" Sa Erik.

Vi måste nog vara lite mer tydliga när vi pratar med henne.

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Ja, men har ni inte hört talas om impulsivitet o flexibilitet??!!

Fånga dagen, var lite galen, gör något oväntat!!!

*asg*

Snälla vi kan väl få låna henne... :)

KRam

Anonym sa...

Jaha, bara att boka Mallis-resa då, eller? Håller med Dubbelörnen, var lite flexibel! ;-)

Eller gäller köpförbudet även resor?

Anonym sa...

Fy tusan så bra - vilken goding!!!

Och japp - extrem tydlighet krävs. Jag har t ex lovat att åka tillbaka till den svarta hästen (sån där mekanisk karusell man matar med mynt) på Rhodos i ett svagt ögonblick när jag inte var helt med på noterna.

Det tog åtskilliga veckor att ta sig ur det.

Anonym sa...

Men OJ! Då kommer du alltså inte skriva om Talibanen på ett tag, om hon nu ska resa bort... Bara din underbare chef... :-)