tisdag 14 oktober 2008

Trött

Jag har ju den är väldigt sällsynta sjukdomen. Och eftersom jag hade 9 yrselanfall på raken senast, så fick jag nog och mailade lilla professorn på Karolinska. Och sa att jag nog faktiskt inte kan leva så här. Anfallen gör ju att jag är satt helt ur spel under en hel dag.

Han mailar tillbaka och säger att jag ska köpa åksjuketabletter och äta dessa två gånger om dagen i en vecka.

Nu har det snart gått två veckor och jag vågar inte sluta.

Problemet är biverkningen.

Man blir trött.

Så trött att man, utan minsta problem, kan somna här och nu, var som helst.

Och det är lite jobbigt. I synnerhet eftersom allt går i slow motion.

Folk uppfattar det som om jag inte har alla indianer i kanoten så att säga.

Jag måste nog ta tag i det här känner jag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

maiula igen till professorn!!

Suzie sa...

Har du testat om det funkar med såna där åksjukearmband som finns på apoteket? Inte vet jag om de har samma effekt på dina sjukdomssyptom men de funkar i allafall på åksjuka. Kanske värt ett försök.
Det är ju en engångskostnad och armbanden kan ansvändas om och om igen. Dessutom slipper du knapra i dig massa mysko tabletter som du blir trött av.

amatördoktorSuzie

Pangbruden sa...

Kan du prova minska dosen lite.. kanske en halv tablett varje gång?

Åksjukearmband fungerar riktigt bra mot åksjuka så det kan vara värt ett försök..

Majsanochmalla sa...

skit i åksjuke pillren...be o få soblil ist...
kram från Majsan som saknat dig me...

reneesfotoblogg sa...

Tjenare!
Har inte professorn hört talas om mältat havre?
Försök har gjorts i Gbg med goda resultat.
En liten men dock tröst: Kompisen hade Meniers under ett antal år och fick ordinerat vattendrivande tabletter. Då klarade det sig med något anfall per månad. Idag är han besvärsfri sedan flera år och behöver inga mediciner så det finns hopp. Han hävdar dock att bättringen beror på att han slog av på takten och lugnade ner sig ett spadtag. Stress lär vara utlösande.
Hur ska man då undvika Meniers? Man skulle blivit häst, och då av nordsvensk ras.
Dom äter havre och är coooola. Och så vitt jag vet har dom inte Meniers.
mvh R

MonasUniversum sa...

Måste prova armbandet, tack för tipset!

Och ja, jag äter den där specialhavren så med lite tur så kan jag snart trava till kontoret!

MonasUniversum sa...

Pangbruden, törs inte minska förrän flytten är klar eftersom jag är livrädd för att få ett anfall just nu!