tisdag 14 oktober 2008

Chefen & jag

Vi befinner oss sällan på samma planet, min chef och jag.

Inte jag och min man heller, för den delen.

Just nu står vi inför en större flytt då hela vårt kontor skall packas ned och flyttas till nya lokaler närmare hemmet.

Maken är en stjärna när det kommer till att driva företag och vara entreprenör.

Men det är, hmm...låt mig se...lite MINDRE stjärnstatus på honom när det kommer till organisering. För ordningens skull så kan vi väl säga att det är fullständig katastrof på den avdelningen.

Han tror att det bara är att packa ned ett par lådor och swish så är det klart.

Dessutom är maken en högst dominant person. Det är liksom my way or the highway. I alla lägen. Sen är det skitsamma om man är fru eller inte. Och det har jag lärt mig att leva med.

Men ser ni, när det kommer till just organiseringar så är han inne på min planhalva, och det måste vara oerhört tungt för någon så dominant att behöva finna sig i att någon annan pekar med hela handen.

Så just nu njuter jag extra mycket. För nu bestämmer JAG.

I love it.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha ser hela handen ;)
men du ! du borde nog vila istället!!
Hoppas J och E hjälper dig lite ?//moncia

Anonym sa...

fýller inte idag ;)KramMonica

Anonym sa...

Heja Mona! Peka på! Och hoppas du mår bättre nu, efter fallet ...