onsdag 29 oktober 2008

Kalsongproblem

Tonåringen har ju pojkvän. Och efter att ha umgåtts dygnet runt hela sommaren så bestämde mor i huset att nu fick det vara nog. Skola skulle komma i första hand.

Det blev världskrig. För "mamma, vi MÅSTE sova tillsammans. Vi bara MÅSTE."

Så det blev en kompromiss. Alla vardagar kommer han 22.00. Och på helgerna är det dygnet runt.

Och det är ju inga problem.

Bortsett från tvätten. För även pojkvänner har smutstvätt. Särskilt kalsonger.

Och nu till saken.

Både make och pojkvän använder Björn Borg. Helst svarta. Givetvis också samma storlek.

Och jag tycker att det känns sådär.

Så jag funderar på om jag ska köpa en märkpenna. Eller beställa namnlappar.

Men det lutar mest åt att jag köper en tonårstvättkorg.

Så får de sköta tvätten själva.

Ja.

Så får det bli.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men självklart! Inte ska DU sköta pojkvännens tvätt?!

Bor de aldrig hos honom?

Anonym sa...

Ska han svärsonen ha markservice så kan han ju bo hos sina föräldrar och få den där.
Men en annan sak, vad säger dom, svärföräldrarna om att han är hos er så mycket? Det hade jag reagerat starkt på.

Elin sa...

Min pojkvän jobbar på sjön med 2-2 system (borta två, hemma två) och de veckor han är hemma bor jag dygnet runt hos hans familj. Dock tar jag hem tvätten och låter mamma sköta den! Haha ;)

Diverselådan! sa...

Och helt plötsligt blev det ditt problem att de har likadana kalsonger??!!??
Visst är det märkligt?
Jag tycker att du visar både make och måg hur tvättmaskinen fungerar. Dom kan båda tvätta sina kallingar själva!!!
Kram från Annette

Majsanochmalla sa...

Kasta in skittvätten till ungarna bara!

Pok

Mallavägrarvaradörrmattabralla

Anonym sa...

Inte bedriver du väl hotell och tvättverksamhet? De får väl lära sig hur tvättmaskinen funkar helt enkelt!
/Mimmi

Monica sa...

jag tror Mellan J sköter sin egen tvätt ! ;)
Men nu råkade Mona ta den eller hur?

Jasså så det blev kompromis kl 22 vardagar , 1,5 - 0,5 till J igen hahaha *puss*

Pangbruden sa...

Verkar klokast!

Anonym sa...

Har du inte tonårstvättkorg redan??
Här blev det en efter att jag lackat ut totalt över förra flickvännens kläder i tvättkorgen.
Numera tvättar han det mesta själv och det är så himla skönt.....sen blir jag lite trött ändå emellanåt för att de nytvättade skjortorna bara knölas ihop...men inlärning pågår även med det ;)
kram
Ewa

Pernilla sa...

MEN SERIÖST! Hur kan han lämna sin smutstvätt åt svärmor??? Tycker att en tonårstvättkorg var en bra idé.

INGEN bör tvätta åt sina barn eller deras bihang om barnen är över 12. Det är min bestämda åsikt. De får fan lära sig. :)