fredag 31 oktober 2008

Hur gick det här till?

Denna vecka har autopiloten varit påkopplad.

I går kväll när jag kommer hem så känner jag något konstigt på fötterna när jag går genom trädgården. Jag liksom vadar igenom nåt. Tänkte inte mer på det.

Imorse när jag kommer ut så noterar jag att trädgårdens samtliga träd, typ 100 st, bestämt sig för att tappa alla löv samtidigt.

Det är löv tamejfasen upp till knäna.

Och det ser något löjligt ut i alla 8 äppelträd: alla träd MED äpplen men UTAN löv.

Och min stora fråga är: vem ska ta upp det?

Ikväll ber jag till väderguden att han sätter igång snökanonen.

Löven får bli kvar till våren.

Finns fan ingen tid.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skit i löven! Se till att du har vintersulor på bilen och vilar!!

/Mr Lee

Suzie sa...

Det finns säkert vetenskaplig forskning som kommit fram till att löv SKA ligga kvar till våren för att skydda gräsmattan. Och ALLA djurvänner borde låta äpplena hänga kvar i träden över vintern. Småfåglarna ska väl också överleva.

Nu kan du luta dig tillbaka i soffan och njuta av att du gjort allt rätt inför vintern.

Pangbruden sa...

Muta tonåringarna med lite extrapengar om do krattar upp det.. brukar funka här..och du tvättar ju gossens kalsonger så varför inte:-)

Karina sa...

Ett litet tips...ta gräsklipparen och kör över...blir kanonnäring för gräset :)
Men jag fattar hur du känner det, har samma problem ju...fast träden är inte MINA...:o

Kram

Anonym sa...

Jag har mutat sonen 10 år, och hans kompis, så de har tillbringat halva förmiddagen med att kratta äpplen och löv... för 25 kr var!! haha... kan inte bli mer perfekt!

Lee

Lady Stalker sa...

Skit i löven säger jag, precis som Mr Lee. Det är ju bara från äppelträd. Vi har EKLÖV, som tar flera år på sig att dunsta.

Not good.

Så det är till att kratta ... Lust att komma och hjälpa till? Man får vin.

MonasUniversum sa...

Mr Lee: du har så rätt.

Suzie: you saved my day! VARFÖR har inte jag kommit på det förr?!

Pangbruden: GISSA om det funkar. Icke. Spelar ingen roll hur mycket jag skulle betala. Och jag har fått en idé, tack vare era kommentarer: jag ska köpa en tvättkorg till dom!

Karina: well, vi gjorde det de första åren.

Lee: skicka över dom hit så får dom 500 spänn! För vartenda löv.

Lady Stalker: GISSA OM VI HAR EN EK?!! Vi har Brommas största ek, trust me! Och får inte ta bort den för kommunen.