fredag 17 oktober 2008

Män, och fruar som kör bil.

Vi håller ju på att flytta kontoret.

Och i väntan på den stora lastbilen, så har vi kört fram och tillbaka som blådårar med våra stora jeepar och Landrovar.

Eller ja. Det är mest jag som kör eftersom maken måste hålla företaget flytande.

Vårt kontor har de senaste åren förvandlats till ett jättelager, varför vi har en miljon varukartonger. Gudskelov så sväljer våra bilar en hel del.

Nåväl.

På gamla kontoret så måste man backa in i huset, långt in mot en lastkaj. Och det är lite tajt på sidorna. Men då ska man veta att stora lastbilar lastar av/på där varje dag.

Och eftersom jag kör som en babian fram och tillbaka så har jag således backat in där ett ANTAL gånger.

Idag var jag så slut så jag beordrade maken att hjälpa mig lasta bilen. Säger att jag går och hämtar Landrovern.

Backar in. Tittar i backspegeln och får se maken. Eller chefen ska jag kanske säga.

Han vevar med armarna och skriker: "WOOOOAAOOOOW, AKTA, AKTA, AAAAAKTA!"

Som en jävla kärring.

Jag får ett cp-bryt och stannar bilen. Drar ned rutan, lutar mig ut;

"Du. Jag vet EXAKT vad jag gör och var jag har bilen!"

Alltså.

Det händer ofta att män/makar/chefer inte vet när det är läge att dra igen glappluckan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha gick DET bra??kollA INN DENN sidá
http://www.petersmatovin.se/


MonicA

Dubbelörn sa...

Men så bra att du visar var bilen ska stå ;).

Samma tendenser finns här hemma. Tusan, jag kör bil vareviga dag men sitter han i bilen så är det bara anvisningar HELA TIDEN!!

Pöss på dig

Anonym sa...

Känner jag igen mig??? Är dom alla från samma planet månne:-)

Anonym sa...

Tur man inte kör bil! Men det finns ju andra områden där man kan peka med hela handen och armen ...

Go, go!

Ellinor sa...

Påminner mig om när jag relativt nyligen hade tagit körkort och dåvarande sambon hade ett stort antal åsikter om min körning (och vi hade en sådär 20 mil till att köra), till sist sa jag åt honom "dåså, nu får du köra resten av vägen". Till saken hör att vi körde på en glest trafikerad motorväg, så jag kan inte ha varit så trafikfarlig...

Ella sa...

Hm... av någon konstig anledning får jag aldrig ens försöka backa in i garaget...

Men du... borde inte du ta det liiite lugnt?