onsdag 25 mars 2009

Fis-Lisa

Tänkte inte blogga om det här men jag gör det ändå.

Var hos tandläkaren i morse. Har gått hos samma böna i 20 år och därmed råkat på en och annan tandhygienist. Jag har ratat dem alla och eftersom jag är en sån gammal-i-gården-patient så har jag lyckats få igenom mitt krav att tandläkaren herself putsar mina gaddar.

I morse lurade hon mig. Hon berättade att hon anställt en ny, jättebra tjej. Denna kommentar i kombination med att maken, som var där förra veckan, talade gott om henne, gjorde att jag gick med på ett besök. "Det råkar sammanfalla sig så att hon just fått ett återbud, så du kan gå in till henne nu direkt."

Maken kom hem i förra veckan och pep satan över att det hade gjort så ont. Att hon var skittrevlig men "jävlar vad ont det gjorde, hon gjorde rent med ultraljud".

Så jag lägger mig i stolen och bruttan talar om att det "kanske gör lite ont men jag gnuggar in det här ytliga bedövningsmedlet, så blir det nog bra."

Men satan i gatan så ont det gjorde. Jag ligger i stolen och spänner hela kroppen och försöker trösta mig med hennes ord; "Mmm, du har inte så mycket tandsten men din make, ja, honom hade jag kunnat hålla på med hela dagen serru."

Eftersom maken och jag har lite tävling när det gäller tandläkarbesök så var det där ljuv musik i mina öron och det som fick mig att stå ut med smärtan.

20 minuter senare är hon klar och spänningen i hela kroppen släpper.

På alla sätt och vis, för jag råkar lägga en riktig brakprutt. Jag trodde jag skulle dö! Hon garvade läppen av sig och jag ville sjunka genom golvet.

"Vi behöver inte ses oftare än en gång om året va?" Säger jag. Hon skrattar och säger att det nog blir bra så.

Fet chans att hon glömt detta om ett år. Skulle inte tro det va.

Fy fan så pinsam jag är.

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

SHIT... el inte *asg*.

Det måste ha gjort rejält ont eftersom du slappnade av så till den milda grad...

Och nej, hon kommer inte att ha glömt dig!! *ligger dubbelvikt*

Mannen min pratar om något nytt liknande, han kallar det för "högtryckstvätt". Det kanske är samma sak... vete fasen om jag vågar... ;)

Anonym sa...

Mitt smajl vill inte lägga sig. Skitjobbigt,vad fan säger man...-oj, ops, sorry! Man vill bara krypa ur skinnet!

När jag gick i skolan hade vi genomgång på hemkunskapen. När det var min tur att redovisa skulle jag göra ett knäböj för att ta ut en maträtt ur spisen. Ja, du kan ju gissa tre gånger vad som hände!! Hela klassen garvade ihjäl sig. Jag funderade på att aldrig återvända till skolan!

Du brakade i alla fall bara inför en människa!

Anonym sa...

*asg* - tack för att du förgyller vår vardag! Å förmodligen även din tandhygienists :)

Diverselådan! sa...

Shit happens!
Hej från Annette

Monica sa...

ahh va ska man göra då? prutar bara kommer hon har säkert gjort det själv nångång!! helt normalt
hälsningar prutlisa...

Anonym sa...

Du är ju bara så underbar. Skrattar ihjäl mig nästan... Var där för ett tag sen så jag slapp den nya. Ska nog passa mig och låta tandläkaren fortsätta även som tandhygienist.
Hahahahaha....
Lindis

Karina sa...

*asg*...skrattar ihjäl mig...*asg*

Men jag vet exakt hur du kände dig...*s*

Kommer du ihåg när jag la en brakare, när jag skulle släcka lampan i mellanstadiet...tror vi skulle ha engelska eller nåt ?
Dog nästan då och rusade ut på toa med fröken efter mig....o. Ville inte gå in igen.

Kram och du hon kommer aldrig glömma det ;)
Älskar dina historier :)