torsdag 12 mars 2009

Fortsättning på matthistorien.

Talibanen har ännu ej lärt sig att ljuga särskilt bra så när jag imorse kliver ut genom dörren med mattfan under armen, så frågar hon varför. Jag kontrar med;

"Den måste till kemtvätten för du spillde ut mjölk på den igår."

"Men det var pappa! När xxx ringde på dörren, för att hon skulle gå med oss till dagis, så behövde hon inte ta av sig ytterkläderna!"

"Ja, men vad har det med dig, pappa och mjölk att göra?"

"Jag fick äta klart min frukost där."

"VA?! Vadå; fick du sitta på hallmattan och ÄTA FRUKOST?!"

"Ja, sen så kom pappa med mjölken och då råkade jag tappa ut glaset på mattan. Så det är hans fel."

"Jamen då kan väl du, SOM VET, säga till honom nästa gång, att man inte får ÄTA FRUKOST PÅ MATTAN I HALLEN!"

"Okey."

8 kommentarer:

Kam sa...

:) Måste säga: Din blogg är riktigt riktigt bra. Jag har fått många härliga skratt.

Anonym sa...

Efter en slitig flygresa hem så är det otroligt avkopplande att sätta sig med datorn och läsa din blogg!

Hur går det med dieten? Jag har inte hunnit väga mig ännu, men det känns som jag tappat något kilo efter de två veckorna med "USA" diet. (Tacobell, Carls Jr, Deltaco, Donken, KFC, Red lobster mfl.)

MonasUniversum sa...

TACK Kam! Välkommen, omplimanger gör mig väldigt glad!

Mr Lee: My Gad vad tiden har gått fort! Välkommen hem. Jag är så satans avundsjuk så du anar inte. Och vågfan är inte min vän. Sketna 1 kilo på två veckor. Fortfarande ett fetto med andra ord! Men ned ska jag för nu ska jag bli snygg igen serru!

Z sa...

Stackars lilla Talibanbarn, vilka ok du lägger på dennes lilla barnarygg... ;-)

MonasUniversum sa...

Z: haha, ingen fara. Om jag är en drake, så är talibanen en ärkedrake när det kommer till ordning och reda. Hennes största irro just nu är att "pappa skjuter ALDRIG in stolen!" Så maken lär få sina fiskar varma...

Isabelle sa...

I love talibanen.
Jag längtar tills hon börjar blogga ;)

Anonym sa...

*asg* Heeeelt allvarligt... sitta på fina mattan på hallgolvet och äta frukost?? I fina familjen i fiiiina förorten bromma?? *höjer på ögonbryna och viker mig av garv*

Lee

Anonym sa...

Talibanen är en person i min smak.
Jag avskyr när folk inte skjuter in stolen. Har förvandlats till en taliban på jobbet =)