onsdag 11 mars 2009

Inget undgår en husmoder. Eller var det gestapo?

Eftersom köksdörren är närmare garageuppfarten, så använder vi ytterst sällan vår entré i hallen.

I just hallen har vi en stor äkta matta.

Som av en händelse skulle jag hämta något där och råkade gå på sidan av mattan. Endast för att känna att något var fel. Den i normala fall mjuka mattan var stenhård över en halv kvadratmeter.

Och eftersom jag är rabiat när det kommer till sånt här skit så gastade jag bara rakt ut: "Vafan är det här?!!"

Maken kommer trampande och börjar stamma nåt om talibanen och MJÖLK.

Jag får ett cp-anfall och undrar hur i helvete mjölk kan hamna ända ut i hallen.

Får en värdelös förklaring om att "det ringde på dörren i morse och där var talibanens kompis och hon råkade spilla mjölken och jag torkade och torkade."

Sen tror både make och taliban att morsan inte ska märka nåt. Så det får bli en hemlis.

Eller hur.

Så i morgon åker den in på kemtvätt.

Och det kommer kosta skjortan.

Och gissa om jag bryr mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bor ni inte i närheten av vatten? Jag hade skickat taliban och make tillsammans med matta, lite såpa ohc en rotborste till vattenbrynet och talat om att de inte var välkomna hem förs mattan var renskurad.

Tänk vad lungt du hade haft det i kväll! Och lite kroppsarbete gör bara att de tänker sig för nästa gång de bär runt på mjölk i huset.

Anonym sa...

Ojoj, utskällning av anställd och sedan detta med mattan.. Lägg dig i "barnet"(yoga) och andas in och andas ut och andas in och andas ut.. ja.. fortsätt så.. ;o)

Monica sa...

är ju bara en matta ! ni går ju aldrig den vägen endå!!
hur gick det på du vet vaD ? vv

Suzie sa...

så fick maken sin beskärda del av ättika...

Dubbelörn sa...

Ähh det här är genetiskt. Detsamma tror de här hemma. Att allt undgår mig, ... men icke sa nicke!!

Jag vet allt, t o m innan det har hänt, till deras förtret...*asg*

Kram

Jag sa...

Ha ha ha...Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.... Jag har slutat bli arg på mina barn... De är liksom ingen idé...

// jag
( http://ahvarforinte.blogg.se )

Anonym sa...

Jag lurade i barnen att jag hade ögon i nacken. Lillebror ville kolla men jag sa att de var osynliga...
Bara ett tips. Kanske funkar på maken också?