onsdag 25 mars 2009

Fröken Nows-It-All

Diskussion klockan 18.40, efter att vi har spelat Pippi Långstrumps kortspel, Fia med knuff, Luffarschack samt Finns i Sjön;

"Mamma, kan vi spela spel?"

"Nä, nu räcker det. Du ska gå och sova snart." Säger jag och fortsätter med lite jobbmail.

"Mamma, när man är hemma med sitt barn då ska man VARA med barnet HELA tiden. "

"Jamen nu är det ju så att jag har inte varit hemma med dig idag så då får du i så fall vänta med att klaga tills i morgon."

Hon är 5 år.

Kan man reklamera barn någonstans?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske funkar att lämna henne på pantbanken. Jag menar, om du skulle ångra dig kan ni ju alltid hämta ut henne. ;)

Isabelle sa...

Eller kontra med att är man hemma och är sjuk ska man ligga i sängen HELA tiden :) Alternativt muta storasyster att spela lite spel kanske.

Monica sa...

hon ska ligga nedbäddad om hon är hemma antigen i soffan eller sängen !! basta och man får inte gå ut heller!!

Dubbelörn sa...

I fortsättningen kan du slå mig en pling när du behöver Talibanvakt!Kommer som ett skott o spelar spel heeeelaa låååångaaa daaaagen! :)

Storasyster sa...

Tala bara om vart man kan reklamera dom om du får ett bra tips, jag kommer efter med mina :)
//Sol