tisdag 24 mars 2009

Tjatiga tider.

Jag har full förståelse för att det är extremt tråkigt att vara hemma från dagis.

Och att man därmed behöver aktiveras. Så det spelas spel 24/7 här i huset. Men jag upplyser talibanen att jag MÅSTE jobba mellan varven.

Dessvärre så har hon världsrekord i att tjata. Och då pratar jag TJATA. Och eftersom hon alltid lyckas tjata sönder sin far, så får hon ibland för sig att det lönar sig med mig med.

Icke.

Så till slut säger jag att ett enda tjat till så blir det inget spela av på hela veckan.
Sen går jag och gör tidig lunch.

När jag är klar så hittar jag detta i vardagsrummet. Och jag blir rätt imponerad av att hon lyckas stava till tjata, om än med omvänt j.

Och så får jag givetvis dåligt samvete. Så nu måste jag spela lite.


Förlåt mamma för att jag tjatade om
att spela en gång till.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Snutt-plutt-gos-tok-gullesnutt-taliban!

Säg att skånemaria älskar henne!

Hon är dösmart!

Anonym sa...

Det är kanon att du är hemma, för då blir det fler inlägg än vanligt!

Ulla-Karin sa...

Jag läser din blogg lite nu och då. Himla bra när man vill få skratta och le :)! Din dotter verkar vara skärpt! En utmaning kan jag tro, men också ett stort nöje!

Ha det så bra!

Anonym sa...

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå, I´m about to die. Sen kommer jag på att det var Talibanen, och då blir jag lixom inte förvånad längre. Detta är ju verkligen något man förväntar sig av en sån klipsk unge som henne!

PUSS på sig lilla Talli!

MonasUniversum sa...

Kyra: tack för komplimangen, som värmer mer än du anar.

Maria: ja men du vet ju hur det är när man är tillsammans med någon 24 tim om dygnet; man kräks till slut. Och är stressad över att man inte får något jobb gjort. Vilket också påverkar kreativiteten när det kommer till att skriva inlägg!

Jupp: Hon är fenomenal på att skriva och rita vardagen, måste göra en klippbok för hon kommer garva läppen av sig när hon blir större. Förresten, har du tid att sitta här och häcka? Du ska väl ta hand om alla CHEAP-kunder....?!

Anonym sa...

Jag kan förstå att det är tjatigt att gå hemma och man håller på att bli galen på sina små illbattingar. I bland längtar jag till måndagmorgon för alla hål i huvudet hon tjatat på mig

MEN...när hon skriver ett sådant fint brev halvdör mitt mammahjärta.

Lasse måste köpa rosor för att jag ska vända...

Anonym sa...

Jag är kvinna. Kan göra två saker samtidigt. Jag jobbar, (tar hand om fårskallarnas gäng), bloggar OCH ansöker om VABB-dagar från FK, bara för att det är så fruktansvärt kul. SAMTIDIGT!

Eller inte!

Anonym sa...

Det är rätt lugnt när de väl flyttat... ;)
Kanske borde lära henne poker eller nåt annat som du kan tjäna pengar på? Nu när du ändå har tid liksom...

Anonym sa...

Vilken underbar liten tjej du har
Vem brås hon på tro :)
kram
Lindis

Anonym sa...

Lilla gumman.. hon vet minsann hur en slipsten ska dras:-)