tisdag 3 mars 2009

Talibanen och fettfrågor.

Talibanen undrar varför jag plötsligt äter sallad.

It hasn't hänt before.

Och eftersom jag är emot all form av bantningsdiskussioner i barns närhet, så blir det en smal lina att gå på när jag förklarar.

Jag säger att jag måste lära mig att äta rätt. Att kroppen blir såååå glad om jag äter mer grönt. Att det inte är bra med fett.

Och där klampar jag i klaveret.

Jag inser det och försöker genast styra upp situationen med att säga att det finns bra fett och dåligt fett. Att det är bra att hon äter bra fett. Och jag med för den delen. Men att jag behöver lite fettpaus just nu, för att kroppen ska vänja sig vid "alla goda smaskiga grönsaker som finns".

Och jag känner att helgonglorian snurrar i 180. För I hate grönsaker.

Kliver ur duschen i morse. Talibanen stirrar på min kropp. Och kör in ett finger i min mage. Hon är tyst.

I 20 sekunder.

"Oj mamma, du har VERKLIGEN ätit för mycket fett!"

10 kommentarer:

Anonym sa...

... och jag tänker bara att Talibanen är den sista människan på jorden jag skulle vilja dra en vit lögn för. Hon kommer att genomskåda... och komma ihåg för all framtid.

*man, what a mess*

Men du är så duktig! Kämpa på!

Anonym sa...

ännu en anledning till att börja med LCHF :-)

Diverselådan! sa...

Hon är helt underbar, din Talibanunge. För att inte tala om hur smart hon är...
/Annette

Unknown sa...

*ASGARVAR*

Dubbelörn sa...

Shit... Då gäller det att låsa badrumsdörren när hon är här... *rodnande*

Puss på henne ;)

Farbror Blå sa...

ha ha ha ha ha ha

såg att du varit inne på min nystartade (och barnförbjudna) blogg.

du verkar ju va en kul brutta!!

kul unge du har!

Anonym sa...

Mona..he he

Ska du hänga med till Sudan? Jag har fått definitivt besked så jag åker i maj.

Det är dåligt ställt med maten där. Alla som varit där i 6 månader har losat 10-20 kilo..

Det är skitbra kur!

//L

Z sa...

Vad är det man säger? av barn och fyllon får man veta sanningen...? ;-)

Anonym sa...

Tror du man kan skicka tillbaka henne...?

Anonym sa...

Hahaha, vilken härligt (eller??!)rättfram unge du har!! ;o)
Men jag tyckte nog att du fick till det rätt bra med förklaringen.. ;o)