måndag 2 mars 2009

McDonalds i bantartider.

Idag var det hardcore start med Viktväktarna.

Och det börjar ju jävligt bra.

Maken meddelar igår kväll att han ikväll har styrelsemöte här hemma. Vilket han glömt totalt. Detta innebär en hastig och olustig tripp ned till McDonalds för mig och talibanen.

På min första viktväktardag.

Och för första gången, ever, så äter jag en sallad där.

Men hur mycket jag en anstränger mig så kan jag inte förlika mig med att det inte bara är kaniner som äter salladsblad.

Det smakar skit.

Och detta är den första dagen av 365 dagar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

....kaniner och Mona!

Pangbruden sa...

..och sallade på Mac D den är ju nyttig ja...

Fan Mona jag har ju sagt att du ska köra LCHF istället! Sikt i viktväktarna du kommer bara att vara hungrig hela tiden och tvingas att knapra salladsj-a blad.. Med LCHF får du åtminstone frossa i ost, grädde och smör. Plus en och annan rejäl köttbit. Det finns en mängd bra kokböcker i ämnet..

Ta min frukost tex äggröra gjord i smör utblandad med god färskost.. Inte ett j-a salladsblad så långt ögt når!

;-)

Pangbruden sa...

Och du.. man går ner i vikt!! Jag har blivit av med 8 hopplösa kilon och jag saknar varken bröd eller socker.. Skulle jag sakna socker är det ok med mörk choklad..

Vin är bra för förbränningen så det kan man alltid dricka.. Vad än viktväktarna säger..

Kia sa...

Hi hi!

"Vin är bra för förbränningen"
Mona har EXTREMT kloka läsare - har jag nu bestämt

Suzie sa...

Jag är ett bevis på att Viktväktarna funkar... Nu var det några år sedan jag var med och vikten är i stort sett den samma idag som när jag slutade. Men då hade jag gått ner XX-kilo.

Jag tycker du gör helt rätt Mona, men det är värst i början. Men en sak är säkert, jag var aldrig hungrig. Tvärtom hade jag problem att få i mig allt man skulle äta och dricka.

Kämpa på Mona, du kommer snart märka resultat.

Monica sa...

men det finns vel andra greier än DONKEN väl??

Anonym sa...

Känner dig inte men har följt och läst din blogg en längre tid och vill bara hälsa att kämpa på! Du har ju trots allt kommit igång och bara det är stort. Go go go Mona!

Malin sa...

Håller med Monica. Det finns ju andra ställen man kan äta på. Även med en liten Taliban.

Inte glömt den 13 mars va?

Pussåkram

Karina sa...

Mona, man behöver inte bara äta s-bladen...man kan ha en massa annat gott i ;)

Vill du ha tips så säg till...jag många bra recept på god mat...men då är det utan kött också :)

Kram du fixar det här

Pangbruden sa...

Det är sant.. Vin är bra för förbränningen.. en väl förborgad hemlighet men inte mindre sann för det:-)

Z sa...

Pröva kchickenbitsen. Det åt jag när jag VV-ade. Jag föråt mig dock på dem för deras sallader var inte så goda.... Idag tycker jag inte att kycklingbitar är ett gott alternativ. Även fast jag då och då tvingar i mig ett sexpack för det är bättre en en burgare...

Z sa...

Förövrigt gick jag ner 12 kilo med VV på 3 månader. Och har sedan dess gått upp 3 kilo efter två graviditeter. Hemligeheten är ju trots allt motion. Gå, gå, gå, gå ,gå och GÅ MERA!!!!!!!!!! Då rasar kilona...