måndag 9 mars 2009

I lööööve this ViktVäktar-shit!

Jag lagar så jävla god mat.

Tänkte bara att det är bra om ni vet det.

Eller så beror det mer på att talibanen inte riktigt fattar kvaliteten på maten hon får. Eller att tonåringen jobbar. Fast kanske snarare för att jag är skitförbannad på maken. Så jag har liksom ingen att berätta det för. Att jag återigen gjorde en svingod middag.


Kvällens meny;
Paprikakryddade kycklingfiléer i ugn med en salsa av lättcreme fraiche, timjan och gorgonzolaost. På en bädd av ugnskokta, (saltade, oljade) färska rödbetor och päron i klyftor.

Till det en ruccolasallad med svingoda miniplommontomater och hallonbalsamico-vinäger.

Sa jag att det är en viktväktarmiddag?

11 kommentarer:

Monica sa...

men du berätta för oss jhu det räcker ;) och dotter tycker vel si så där endå! maken ger dig neröm ikväll ;) vänta du bara ;) det kommer

Z sa...

Det lät asgott!!! På riktigt! Jag gillar VV-mat. Men ingen annan hemma hos mig... Rödbetor. Mmmmmm säger jag!

Anonym sa...

Smarrigt värre!! :o)

Suzie sa...

Lät jättesmarrigt...
Du kommer bli viktväktarnas mönsterelev!
Kämpa på!!

Isabelle sa...

Låter supergott ju.
Jag gjorde ugnsbakade rödbetor igår med en pepparrotskräm till, very delicious. (Ska lägga ut receptet på bloggen.)

Anonym sa...

Du har oxå fått mail. Precis som C.

Bä.

Dubbelörn sa...

Himmel vilken meny!! Det här vill jag ha recept på!

Kram

MonasUniversum sa...

Klyfta 3 hårda päron, klyfta 800 gr färska rödbetor. Lägg dem på bakplåtspapper på en ugnsplåt, blanda dem ej. På med olja och salt. In i ugnen, 225 gr, i 10 min i första omgången.

Bryn under tiden kycklingfilérna, krydda med paprikapulver. Lägg i en ugnsfast form.

2 dl lättcreme fraiche, blandas med 100 gr gorgonzola och 1 msk hackad färsk timjan. Klicka detta över varje filé. In i mitten på ugnen i 15-20 minuter och låt plåten med rödbetor/päron flytta ned ett hack.

Så jääävla gott!

Anonym sa...

Fy faaan va gott!

Unknown sa...

Det låter ju hur smarrigt som helst! Rödbetor i ugn är super, åsså päron till det *mums*
Måste prova laga i helgen :-)

Anonym sa...

Låter jättegott!