lördag 25 augusti 2007

Var jag verkligen likadan?

Vad är det egentligen med tonårstjejer? Jag blir så trött.

Sen ett par år tillbaka så börjar saker "försvinna". Mitt smink får fötter, mina smycken får fötter. Mina dyra handväskor flyttar in i ett annat rum. Och så vidare.

Och så det ständiga svaret: "nä, jag vet inte" eller "näe, jag har inte använt den".

När mina dyra krämer tar slut t ex. "Näe, den använder inte jag".

Nähä, så det bara dunstar alltså?

Jag sminkar mig inte så ofta. För att jag är lat. För att det måste gå FORT när jag ska i väg på morgnarna.

Never the less, så har jag ju självklart smink. Bland annat ett hyfsat dyrt märke i puderform: i.d Bare Essentials. Alltså foundation, m.m. i puderform. Små burkar. Som kostar typ 4-500 kr st.

Sen en tid tillbaka så har andra kosmetikamärken börjat producera, vad jag kallar, kopior.
Och dottern läser modetidningar. Och i modetidningar så står det att det här är JÄTTEBRA smink.

Så vad händer. Det minskar i mina burkar. Men näe: "jag använder inte det". Fast jag ser spåren i handfatet.

Så nu gömmer jag det.

Eller om man är snäll och lånar ut ett par skor. Då kan man ge sig den på att det var sista gången man såg dem. Så hon får bara låna "cheap"-skor..

Hon skulle till Gotland vid nåt tillfälle för ett par månader sen. Smörade, och frågade snällt om hon fick låna min stora Mulberry-bag och ha som resväska. Jag sa okey.

Det skulle jag inte ha gjort, för jag har inte sett av den sen dess.

Eller som i kväll. Dottern, och några kompisar var här och "gjorde sig i ordning". De skulle i väg på middag. De kommer ner och säger hej då.

Och jag konstaterar att en av mina handväskor hänger på ena kompisens axel....

Så JOHANNA ATHENA R-----S (som är här inne och snokar varje dag); KANJAGFÅHAMINAGREJERIFREDTACK! Ut i trädgården och plocka äpplen, så kan du köpa själv!

4 kommentarer:

Monica sa...

haha , ja vist är dom roliga
*NOT*

Hoppas hon läser här snarast :) eller att ALLA äpplerna var opp plockade , det hadde värt enda roligare :)

Anonym sa...

För det första mamma: du och jag har en deal om att jag faktiskt får använda ditt ID-smink, så det löftet kan du tyvärr inte ta tillbaka... För det andra: om jag inte minns fel så är det faktiskt min terrorist till lillasyster som ska plocka äpplen, och inte jag...?

Hmm, snacka om att jag måste ge igen i min blogg nu, med tanke på all galla du spyr ut över mig här!

MonasUniversum sa...

Vänta lite här nu! Dealen träder i kraft så fort min "prenumeration" av i.d. sätts i gång från USA. DET var dealen unga fröken!

Och du kan gott plocka lite äpplen du också. Hon får 50 öre, du får 1 krona. Med tanke på att det är 8 äppelträd, så kommer du kunna casha in en hel del...

By the way: det är första gången du erkänner att du faktiskt använder det! Bajsunge.

Monica sa...

*skrattar*