fredag 10 augusti 2007

Apropå ålder.

Min man står framför tv:n. Med en fjärrkontroll fastsatt runt handleden. Han spelar sitt nya Nintendo Wii-spel, som han fick av mig härom veckan.

Faktum är att det är ganska kul. Man kan utöva olika sporter mot varandra; tennis, bowling, boxning och baseboll.

Det finns ett test man kan göra. Ett fys-test som talar om hur gammal man är. Han gör det en gång i veckan, typ.

Precis nu gör han det igen. Man får då utöva ett antal sporter och därefter sammanställer en liten dator hur gammal man antas vara.

Enligt Nintendo Wii är han 28 år.

Jag provade också.

Enligt Nintendo Wii är jag 73 år.

FUCK Nintendo

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Gumman ... det gör ont när verkligheten kommer ikapp oss ibland :D

MonasUniversum sa...

Du, det gjorde ont exakt överallt, efter att jag provat allt!!

Malin sa...

73...det kan ju också vara en trevlig ålder. Tycker att du både rör dig och ser ut att vara rätt så mycket yngre än just 73.

MonasUniversum sa...

Malin: f-n, du har ju rätt. Jag vänder på det. Jag kommer hädanefter säga att jag är 73. Jösses vad alla kommer att tycka att jag ser bra ut!

Malin sa...

*ASG*

Ella sa...

Ha ha ha du är rolig du. Men du vet att det inte är åldern som räknas utan hur man känner sig ,)

Dessutom så vet du vad du har att se fram emot när du verkligen blir 73...