fredag 24 augusti 2007

Perkile...!

Eller hur det nu stavas.

Satt på toa nyss. Får ett sms från maken. Klockan är strax efter 17.00. Middag skall serveras mellan 17.30-18.00. Blir det senare så går det inte att få talibanen att äta. Det här tjatar jag om varje fredag. För det är han som är matansvarig på fredagar.

Han messar att dom är och storhandlar. Att de precis kommit dit.

Jag blev så förbannad, så när jag skulle dra i väg ett surt mail, så tappade jag telefonen i toaletten. Plums. Hade inte spolat. Reaktionsförmågan sitter fortfarande i sedan talibanen var bebis och man skulle "rädda", så jag fiskade upp den. Utan att tänka mig för.

Nu har jag stått i 2 minuter och tvättat händerna. För jag hade toafobi redan innan det här.

Och det var väl tur att man inte gjorde nummer 2.

Telefonen? Ingen aning om den funkar. Vågar inte slå på och testa. Har lagt fläkten över den.

Med lite tur så kanske man blir helt oanträffbar nästa vecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer att få "skit" tråkiga samtal och mess, så det är nog lita bra att inse att den är obrukbar//
saida *fniss*

MonasUniversum sa...

Ewa: SKITROLIGT hörru!! Den funkar. Dessvärre. Dock är displayen lite simmig..

Monica sa...

jag tappade också tele i toan en gång , den funkade dagen efter la den på elemenete :)
Det var en Ericsson , sen några dagar senare :O tapadde jag den i en ½ liter öl :) rakt i glasset, hur korkad får man va haha,en den funkade efter samma behnadlig , på elementet


Frågan är varför har man tele med på toa? det har jag slutat med,man behver inte alltid va nå bar:)

MonasUniversum sa...

Monica: Jamen vaf-n. Jag har alltid min telefon (som är pluttig) i byxfickan, så jag var bara tvungen att se vem som messade, när plinget kom...

Maken gjorde samma sak för länge sedan. Det var bara det att han gjorde nr 2. Inte så kul kan jag säga!!!