måndag 6 augusti 2007

16 år och p-piller.

Skulle vara en snäll mamma och tvätta tonåringens sängkläder. För att hon tycker det är skönt att komma hem och lägga sig i en "ren" säng.

Lyfter på lakanet, som fastnat i bäddmadrassen. Bäddmadrassen följer med i lyftet. Och se där ja. Där ligger ett litet plastfodral. Jag tar upp det och tittar inuti.

P-piller.

Öhhh, hur gick det här till?

Jag har funderat hela dagen. Skickade alldeles nyss ett störigt sms till dottern: "Och sen när började du äta p-piller?".

Tänkte att hon skulle smälla av och sätta L'escargon i halsen.

Svaret kom förhållandevis snabbt.

"Sen du sa åt mig att skaffa mig det."

Ehh, jag börjar nog bli gammal. Har jag verkligen sagt det. Jo, jag gjorde nog det. Fast jag skojade väl bara. Eller.

Vänta lite nu: p-pillren ligger här hemma. Hon är i Frankrike. När jag åt p-piller för 100 år sen, så har jag bestämt för mig att man ska äta VARJE dag.

Ska nog messa henne igen.

2 kommentarer:

Ella sa...

Å jag sitter bara o skrattar. Igen. Förlåt. Men du får ju inte skriva så här bra...

MonasUniversum sa...

Vad snäll du är, tack!