fredag 24 augusti 2007

Kan man sitta och sova .....

i en kontorsstol?

Jag har packat burar idag. Du vet, sådana där burar som Posten använder. Stoooora burar.

Fredagar brukar vara min favoritdag. Då är det i stort sett bara jag på kontoret. Maken ser alltid till att ha möten, plus att han jobbar halvdag. Ja, han kallar det för det, fast han går vid 15.00-tiden, för att hämta talibanen. Och alla andra här är lediga på fredagar. Alltså, "alla". Vi är ju bara 6 st här på kontoret.

Så fredagar är min "varva ner, gå igenom veckan, förbereda nästa vecka-dag".

I normala fall ja.

Nu är det mässtider. Jag rattade in här vid halv 7 i morse. Plonkar med webb-sidan. Har lyckats pilla dit en ruta om att sidan inte är färdig, annars får man skämmas ihjäl för undermålig hemsida.

I går skickade vi ut 600 inbjudningar till våra kunder. Att de var välkomna till våra montrar. Att vi ska presentera nyheter. Och bla bla bla.

Inte så smart att göra det på en torsdag. För dom fick det idag. Och det har ringt satan hela dagen.

Och så erbjöd sig maken så snällt att åka till IKEA och köpa 8 st vitrinskåp (á 40 kg styck). Han har fattat läget, tror jag.

Nu sitter jag här. Och jobbar. Och har en fläkt på. En sån där bordsfläkt. Den avger ett speciellt brusande ljud, som du kanske vet. Jag konstaterar att ljudet är otroligt sövande. Känns som om man faller i trans snart.

Och nu så slår det mig. I mitt rum så har jag en överlevd möbel från makens lägenhent. Det är ett skåp. Närmare bestämt ett sovskåp. Man vecklar alltså ut en säng.

Undrar vad som händer om jag vecklar ut den, och tar mig en tupplur.

Risken finns att jag inte vaknar förrän på söndag. Och det går ju inte. För jag ska ju jobba hela helgen.

Hur kunde jag glömma det nu då?

Inga kommentarer: